ÚJDONSÁG: megépül az első hidrogénhajtású IMOCA vitorlás hajó

Phil Sharp (GBR) óceáni versenyvitorlázó bejelentette, hogy új, nulla károsanyag-kibocsátású IMOCA-t épít a 2024-es Vendée Globe-ra.

A Sam Manuard által tervezett új egytestű Kápolnásnyéken, a Pauger Kft.-nél készül. Az építéshez már meglévő, újrahasznosított és átdolgozott sablonokat használnak. A nyáron vízre bocsátandó hajó az IMOCA Globe sorozatban fog versenyezni, a program ősszel a Transat Jacque Vabre regattával kezdődik, majd a 2024-es Vendée Globe-hoz szükséges kvalifikációs verseny következik.
Az OceansLab fenntartható sportmenedzsmenttel foglalkozó vállalat egyedülálló és innovatív óceáni versenykampányt épít az IMOCA köré azzal a céllal, hogy bemutassa a tengeri hajózásban alkalmazható tiszta technológiákat.

Az OceansLab IMOCA lesz az első, amely kizárólag hidrogén üzemanyagcellás technológiát használ, köszönhetően a Genevos csapata által létrehozott és kifejlesztett Hydrogen Power modulnak. A cég társalapítója a megújuló energiával kapcsolatos innováció iránt elkötelezett Sharp: „Az IMOCA versenyhajók a leginnovatívabb és legextrémebb óceánjáró vitorlások. Ideális platformot jelentenek a létfontosságú tiszta technológiák, például a hidrogén üzemanyagcellák bemutatására és tartósságuk bizonyítására a legmostohább óceáni környezetben.”

Az IMOCA zéró kibocsátású energiarendszere minden fedélzeti rendszert működtet majd, a technológia kereskedelmi és szabadidős hajók széles skáláján alkalmazható: „A fosszilis tüzelőanyagokból származó energia megújuló forrásokból való helyettesítése fontos előrelépés nemcsak a sportágunk, hanem az egész tengerhajózási ágazat számára. Végső soron azért vitorlázom, hogy versenyeket nyerjek, miközben bebizonyítom, hogy a legújabb tiszta technológiák alkalmazásával ez nulla károsanyag-kibocsátással is megvalósítható” – állítja Sharp.

A hidrogén üzemanyagcellás technológia mellett az OceansLab azt is be akarja mutatni, hogy más kulcsfontosságú tiszta innovációk, mint például az újrahasznosítható kompozit anyagok és a napelemek miként tudnak együttesen működni egy ökológiailag hatékony jachton.

„Az éghajlatváltozással kapcsolatos célok elérése érdekében már ma el kell kezdenünk a nulla károsanyag-kibocsátású hajók fejlesztését. Ez a kampány képes lesz bemutatni, hogy már léteznek olyan gyakorlati hidrogénmegoldások, amelyek készen állnak a széles körű alkalmazásra.”

(fotók és forrás: OceansLab)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!