Vendée Globe 2024 partnerkereső – első rész

Gőzerővel folyik a felkészülés a 2024-es szóló földkerülő vitorlás versenyre, sok a visszatérő kormányos, több indulónak már megvan a szponzora, de van, aki még támogatót keres.

Az utóbbi három hétben Alan Roura (Hublot), Paul Meilhat (Biotherm), Benjamin Dutreux (Guyot Environnement), valamint Guirec Soudée (Freelance.com) sorsa és költségvetése tisztázódott, valamennyien stabil anyagi háttérrel készülhetnek a 2024-es Vendée Globe-ra. A regatta kilencedik kiadása bő egy éve ért véget, több rekordot is megdöntve, és valószínűleg ennek a hatása, hogy soha nem látott mértékű érdeklődés mutatkozik a következő, tizedik regatta iránt. Eddig több mint negyven hajós jelezte részvételi szándékát, közülük harmincnyolcnak már van hajója, ami hol meglévő, hol építés alatt álló járművet jelent.

Nagyon magas a visszatérési arány a korábbi kiadásokhoz képest, hiszen míg a két előző menet között 44 százalék volt, 2012–2013 és 2016–2017 között pedig 50, jelenleg úgy állunk, hogy 2020-ban induló harmincháromból huszonkettőnek (azaz 66 százaléknak) van költségvetése és hajója ahhoz, hogy ismét részt vegyen a versenyen. Eddig három vitorlázó jelentette be hivatalosan, hogy nem lesz ott a 2024. november 10-i rajtnál: Alexia Barrier, Ari Huusela és Alex Thomson. Hozzájuk a napokban csatlakozott Stéphane Le Diraison: „Nem volt jó az időzítés az utóbbi időben. Először új hajót akartam építeni, de nem tudtam, aztán a többi projekt tempója győzött le, mert amikor használt hajót akartam venni, már csak az Arkéa Paprec maradt, csak az nem felelt meg az elvárásaimnak. Ezért úgy döntöttem, hogy lemondok a következő Vendée Globe-ról, és 2023-ban Class40-ben versenyzem majd.”

„Az, hogy ilyen sokan térnek vissza olyan projektekkel, amelyek életképesek és érdekesek a partnereik számára, leginkább azért van, mert a túlnyomó többségük ugyanazokkal a szponzorokkal dolgozik együtt” – jegyzi meg Antoine Mermod, az IMOCA osztály elnöke. Elmondása szerint harminc nagy szponzor, amely 2020-ban támogatta a hajósokat, 2024-ben is ezt teszi. A 2024-ben visszatérő huszonkét vitorlázó közül kilencnek új hajója is lesz, ami bizonyítja partnereik elkötelezettségét.

Tizenhat új szponzor
Az IMOCA osztály 2021 óta tizenhat új partnert számlál, közöttük ott van jó néhány nemzetközi cég. Az amerikai Fortinet (Romain Attanasio), a francia Nexans (Fabrice Amedeo), a svájci EFG magánbank (Boris Herrmann), a német hajóépítő Alva Yachts (Jörg Riechers) mellett az elmúlt hetekben csatlakozott a Hublot, amely az LVMH csoport márkája (Alan Roura) és a Biotherm, a L’Oréal leányvállalata (Paul Meilhat).

Paul Meilhat elmondta: „A cégcsoportok felismerik a lehetőséget, amelyet egy világméretű kommunikációs médium kínál”. Alan Roura hozzátette: „Még ha nagy csoportokról van is szó, felismerik, hogy a költségvetés szempontjából a befektetés nem olyan mértékű, mint más területeken”. Partnere, a Hublot korábban Dominique Wavre-t támogatta (aki szintén svájci), így nem teljesen új a vitorlázás szponzorálásában, akárcsak a Biotherm, amelynek az emblémája az 1980-as években Florence Arthaud hajóján tűnt fel.

Folytatjuk!

(forrás: Tip & Shaft, fotók: hublot.com, adonnante.com, letelegramme.fr, vendeeglobe.org)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!