Megdöntötte saját rekordjait a SailGP
A globális versenysorozat ismét megmutatta, hogy miért a világ egyik leggyorsabban növekvő sportmárkája.
A SailGP a harmadik szezonban minden eddiginél többet nyújtott a rajongók, a partnerek, a rendező városok és a sportolók számára. Kanada és Svájc csatlakozásával kilenc one-design, foiltechnológiás F50-es katamarán indult tizenegy eseményen, a második szezon tizenötjéhez képest huszonhat női sportolóval. A SailGP Inspire program – globális ifjúsági közösségi program, amely karrier-, tanulási és versenyzési lehetőségeket kínál – résztvevőinek a száma szintén nőtt, elérte a 14 665 főt, ami messze meghaladja a 10 ezer résztvevőre vonatkozó ötéves célt.
Minden eddiginél több rajongó volt szemtanúja a SailGP-nek, a több mint 117 milliós közönség a második szezon nézőszámának háromszorosa. A másodlagos nézettség (hír- és sportműsorok) is jelentősen nőtt, a második évadhoz képest 27 százalékkal. A SailGP több mint 800 órányi adását világszerte több mint 205 országban sugározták, ami 10 százalékos növekedés az előző évadhoz képest. Különösen az Egyesült Államok piacán volt jelentős a növekedés (82 százalék). A CBS-en sugárzott Saint-Tropez-i eseményt, amelyet az Egyesült Államok SailGP csapata nyert meg, 1,6 millió néző nézte, ami a sportág legmagasabb nézettségét jelentette az Egyesült Államokban az utóbbi 30 évben.
A közösségi médiában a videók megtekintése 240, a megjelenéseké pedig 136 százalékkal nőtt. A liga közösségi követőinek száma 44 százalékkal bővült (jelenleg 1,6 millió felett van). A világsajtó több mint 31 ezer tudósításban számolt be a bajnokságról, ami 31 százalékos növekedés, a nézők száma pedig 43 százalékkal emelkedett: több mint 206 ezer rajongó jelent meg a SailGP versenyhelyszínein világszerte.
A SailGP-rendezvényeknek otthont adó városokban az eseményenkénti átlagos gazdasági hatás 13,9 millió dollár volt. A spanyolországi Andalúziában található Cádizban rekordot döntött a SailGP egyetlen eseményének gazdasági hatása (56,9 millió dollár), és a becslések szerint 98 ezer néző élvezhette a verseny eseményeit a két versenynap alatt.
A SailGP a tiszta energiára való átállásban is nagyot lépett előre. A rendezvények működésének optimalizálásával és a tiszta energiát hasznosító technológiák beépítésével a szezon során 250 tonna szén-dioxid-kibocsátást sikerült megtakarítani.
A SailGP negyedik szezonja már itt toporog a küszöbön, és a Rolex United States Sail Grand Prix-vel kezdődik június 16–17-én. Ez lesz az első a tizenkét esemény közül, amelyek között új helyszíneket (Los Angeles, Kanada, Közel-Kelet) üdvözölhetünk, Olaszország és New York pedig visszatér a versenynaptárba, amelyből természetesen nem maradhatnak ki olyan közönségkedvencek, mint Sydney, San Francisco és Saint-Tropez.
(fotók és forrás: SailGP)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!