Iparági arcképcsarnok: Buday Mónika – Suzuki Marine
Magyar régiós központtal már tizenkét európai országban vannak jelen a Suzuki hajómotorok.
A hatékony értékesítés és a hálózatfejlesztés az elsődleges cél a Magyar Suzuki Zrt.-nél, mindemellett kiemelt figyelmet fordítunk a környezet, valamint a vizek védelmére – mondta Buday Mónika, a Magyar Suzuki Zrt. Marine üzletág regionális értékesítés csoportjának hálózatfejlesztési koordinátora.
– Mikor csatlakoztál a Suzuki kötelékéhez és milyen munkaköri feladatok tartoznak hozzád?
– Január óta dolgozom a Magyar Suzuki Zrt. belföldi értékesítési és marketingosztályán, ahol a Marine üzletág regionális értékesítés csoportban töltöm be a hálózatfejlesztési koordinátor pozíciót.
A Magyar Suzuki Zrt. Marine-disztribútori hálózata tizenegy országból áll, amelyeknek mi vagyunk a regionális irányítóközpontja. A 11 ország (Albánia, Bulgária, Csehország, Észtország, Fehéroroszország, Lettország, Litvánia, Montenegró, Románia, Szerbia, Szlovákia) mellett Magyarországon jelenleg működő tíz Suzuki Marine-márkakereskedő koordinációja is hozzánk tartozik.
Munkámmal hozzájárulok a hajómotor-értékesítés sikeréhez, fejlesztem a Suzuki Marine-hálózatot, valamint odafigyelek, hogy a márka megjelenése megfelelően közvetítse a termék és a szolgáltatás minőségét. Megismerve a hálózat országainak hajós életmódbeli és üzletági sajátosságait, részt veszek a marketing tervezésében és kivitelezésében, kampányok és rendezvények szervezésében, lebonyolításában. Ezenfelül hozzám tartozik a szerződött Suzuki Marine-márkakereskedői és -disztribútori szalonok nyitási folyamatainak koordinálása.
– Hogyan érzékeled, a disztribúciós területek képviselői érzik a hálózatfejlesztés kiemelt fontosságát?
– Egyértelműen igen, hiszen az idén nagy fejlesztéseket indítottunk el az online térben és a nyomtatott média felületein a környező disztribúciós országokban (Albánia, Bulgária, Csehország, Észtország, Lettország, Litvánia, Románia, Szerbia, Szlovákia). Elkezdődött egy átfogó központi weblapszerkesztés és -megújítás, kiegészítve további alweboldalakkal disztribúciónként, amelyek elindítását 2023 első negyedévében tervezzük. Fejlesztjük és kiterjesztjük a közösségimédia-felületeinket, valamint nyomtatottmédia-megjelenéseket is bevezetünk. Magyarországon 2014 óta kiépült, és azóta is rendíthetetlenül működik mindez. Ennek példájára 2022–2023-tól megindult a már bevált marketing- és médiatevékenységünk kiterjesztése az exportterületekre is.
Célunk, hogy a marketing- és médiatevékenységünkkel a hálózatunk többi országában is fellendítsük a Suzuki hajómotor-értékesítését és a márka presztízsét/hírnevét. Eddig pozitív reakciókat, visszajelzéseket kaptunk a disztribútorainktól, és bízunk benne, hogy jövőre is haladni tudunk ezen az úton.
– Mi az irány, milyen kitűzött célok mentén zajlik a hálózatépítés a régióban?
– Mindig a gördülékeny együttműködés és a hatékony értékesítés a célunk a márkakereskedői és a disztribútori hálózatunkban. Fontos látnunk a szerződő partner üzleti tervét, hozzáállását, gondolkodását és a régiója adta lehetőségeket. Az üzleti terv és a személyes bemutatkozás után mérlegeljük az együttműködést, és a márkakereskedői vagy disztribútori szerződést az adott jelentkezővel.
A hálózat kiépítése, fenntartása, tökéletesítése és fejlesztése többéves, több évtizedes kapcsolati időszakot, közös munkát, közös sikereket ölel fel.
A partnereink között többféle vállalkozással, gondolkodásmóddal, hozzáállással találkoztam már, amióta a vállalatnál vagyok. Általában megtaláljuk a közös hangot és kommunikációt, hiszen a célunk azonos. Ha ez nem így működne, kevésbé lenne sikeres a Suzuki hajómotorok értékesítése.
– Környezetmérnökként mi az, ami még hangsúlyt kap a munkádban a napi teendők és a régió hálózatfejlesztési irányítása mellett?
– Örömömre szolgál, hogy a Suzuki vállalatcsoport kiemelt figyelmet fordít a környezetre, a környezetvédelemre. A japán anyavállalat minden évben részt vett a Clean-Up the World világszintű kezdeményezésben. 2020-tól az elkötelezettségét tovább erősítette: megalakította a Suzuki Clean Ocean Projectet, amely a természetes vizek és a környezet védelmére hívja fel a figyelmet.
Örömmel karoltam fel a hozzánk tartozó Suzuki Clean Ocean Project-feladatokat, részt vettem a kampányok vezénylésében és megvalósításában, amelyeket a személyes meggyőződésem szerint is nagyon magaménak érzek.
Suzuki hajómotorjaink hatékony teljesítménye, csendes és gazdaságos – mind az üzemanyag-hatékonyság, mind a működtetési és a szervizköltségek tekintetében – üzemeltetése mérnökeink tudásának és munkájának köszönhető. Szintén mérnökeink találékonyságát és szaktudását dicséri a Suzuki által kifejlesztett mikroműanyag-szűrő berendezés, amelynek segítségével hajómotorjaink működés közben kiszűrik a vízből a műanyagszemcséket. (Ez utóbbit 2021-től fokozatosan vezettük be a termékpalettánk tagjaira.)
Cikkünk az Aqua Magazin hamarosan megjelenő 157. számában olvasható teljes terjedelmében. Fizessen elő rá, hogy ne maradjon le exkluzív tartalmainkról!
- ha tetszett, ajánld másoknak is!