Ha Volvo Penta, akkor Varga és Társa
Varga Sándor csaknem harminc éve foglalkozik a Volvo Penta hajómotorok magyarországi forgalmazásával és javításával. Négydiplomás szakemberként két Kékszalagot is teljesített, a cége pedig többször is az európai top tízben szerepelt.
Gépész végzettségű vagyok, és 1996-ban megkerestek, mivel megszűnt a füredi hajógyár, amelyik a Volvo-jogokkal rendelkezett, innen kezdődik a cég története. Az első tizenöt évben magam javítottam a motorokat és jártam a kikötőket, ami komoly tanulói időszak volt számomra. Közben minden Volvo által szervezett tanfolyamon részt vettem, akár a motorokról, a hajtóművekről vagy az ipari motorokról szólt – mesélt az Aqua Magazinnak a kezdetekről Varga Sándor. A cégnek jelenleg két alkalmazottja van, a társa pedig a felesége.
Varga Sándor, mielőtt belevágott volna a vállalkozásba, tanított, nem mellesleg élvonalbeli kézilabdázó volt. „Korábban oktatással foglalkoztam, egy szakmunkásképző iskolában dolgoztam gyakorlati oktatási vezetőként. Keszthelyen hajóépítői szakon tanítottam 25-26 évig, ott mindig kinéztem magamnak egy-egy ügyes embert, akivel szerződést kötöttem, ha hajóépítésre volt igény.”
„Magam is vitorlázom, van egy Balaton 31-esem, természetesen Volvo motorral és felszerelésekkel, a neve Lurci. Háziversenyeken szoktam indulni, emellett nem saját hajóval, Schäfer Elemérrel és a csapatával kétszer végigmentem már a Kékszalagon.”

A Varga és Társa Kft. – amely a Tohatsu motorok importőreként is tevékenykedik – európai mércével mérve is komoly eredményeket ért el.
„Az első időszakban kieli központtal dolgoztunk, ott volt a Volvo európai képviselete, ekkor három évig a top tízben voltunk a mintegy 200 európai cég közül. 2012-től megkaptuk az importőrséget is Magyarországra, négy éve pedig újabb átszervezéssel egy nemzetközi piacon dolgozunk, amelynek a része többek között Japán, Argentína, Kína. Egy-egy ilyen átszervezés komoly megterhelést jelent, új embereket, bemutatkozást stb. A Volvo számára Magyarország kis piac, ezért sokkal nehezebb teljesíteni, mint egy tengeri országban, ennek ellenére minden évben jól teljesítünk.”
(Cikkünk az Aqua Magazin 166. számában olvasható teljes terjedelmében. Keresse a kiemelt újságárusoknál és a benzinkutakon! És fizessen elő rá, hogy a jövőben se maradjon le exkluzív tartalmainkról!)
