Párosok is versenyezhetnek a legrangosabb trófeákért

Újabb fejezetéhez érkezett a négykezes saga, a Cruising Yacht Club of Australia ugyanis mostantól nem zárja ki a kétszemélyes csapatokat a legrangosabb trófeákért zajló küzdelmekből.

A két fővel nevező egységek ezentúl versenybe szállhatnak a George Adams Tattersall Kupáért (amelyet a Rolex Sydney Hobart Yacht Race összesített győztese kap), a John H. Illingworth Challenge Kupáért (amelyet a Rolex Sydney Hobart Yacht Race elsőként célba érő hajója kap), a Peter Rysdyk Trophyért (amelyet a Noakes Sydney Gold Coast Yacht Race összesített győztese kap) és az Audi Centre Sydney Blue Water pontverseny első helyéért.

A döntés azután született meg, hogy a CYCA igazgatótanácsa elfogadta a probléma megoldására létrehozott speciális munkacsoport ajánlásait. Az elmúlt 11 hónap során a munkacsoport alaposan körüljárta a témát, megvizsgálva, hogy a „négykezes” egységek jogosultak-e a CYCA legrangosabb trófeáinak elnyerésére. (A probléma gyökere, hogy a kétfős legénységgel induló hajókon nagy valószínűséggel használnak automata kormányt. Ez önmagában nem jelentene gondot, de a mai technika mellett a műszer nemcsak menetirányt tud tartani, hanem figyelembe veszi a dőlésszöget, a szelet, az útvonaltervet és több egyéb faktort. Képes akár jobban is vinni a hajót, mint egy ember. A sokfős legénységű hajókon azonban kötelező a kézi kormányzás.)

A munkacsoport 2021 júniusában alakult meg, hatvankilenc emberrel folytatott interjúkat (beleértve tulajdonosokat, kormányosokat, legénységi tagokat, felmérőket, versenyirodák személyzetét és műszaki szakértőket), hatvanegy találkozót bonyolított és több mint 400 órányi munkát végzett. 2022. április 27-én átadta a jelentését a CYCA igazgatótanácsának, az alábbiakat javasolva:

1, Feltéve, hogy a kétszemélyes egységek megfelelnek a versenykiírásban előírt összes vonatkozó kritériumnak és

– érvényes IRC és/vagy ORCi minősítési bizonyítványt mutatnak be,

– a versenykiírásban kötelezővé tett automatájuk kizárólag a hajó hátsó kormánylapjának/kormánylapjainak forgatását végzi,

jogosultak versenyezni a klub legrangosabb trófeáiért (Tattersall Kupa, Illingworth Kupa, Peter Rysdyk Kupa és a Blue Water pontverseny).

2. Azok a kétszemélyes egységek, amelyek a versenykiírás összes vonatkozó kritériumának megfelelnek, de automata kormányuk teljesítményét nem korlátozzák le, csak az abszolút elsőségekért, illetve a PHS kategóriájukban indulhatnak.

Ezeket az ajánlásokat a CYCA igazgatótanácsa elfogadta, a végleges döntést hamarosan közzéteszik. Az ajánlások elfogadását azért javasolták, hogy a 2022-es Noakes Sydney Gold Coast Yacht Race versenykiírását véglegesíthessék, és a május 2-án kezdődő héten kiadhassák. Kétfős csapatok először 2022-ben versenyeznek majd a Noakes Sydney Gold Coast Yacht Race-en, mivel 2020-ban és 2021-ben törölték a versenyt. A nevezési ablak a jövő héten nyílik meg, míg a 2022-es Rolex Sydney Hobart Yacht Race versenykiírása május végén lesz elérhető.

(forrás: cyca.com.au, fotók: theaustralian.com.au, news.mysail.team)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!