Ilyen lesz az első kínai óceánjáró
Elhagyta a sanghaji hajógyári dokkot Kína első hazai építésű óceánjáró üdülőhajója. Az Adora Magic City nevű óriás várhatóan 2023 végén áll forgalomba.
A hajóépítők eddig a munka 93 százalékával végeztek, míg a belső terek kialakításában több mint 85 százalékos készültségi fokot értek el. A dokkban végzett tesztek után folytatódik a hajó építése, és a tervek szerint júliusban teheti meg az első próbaútját, majd augusztusban a másodikat.
A 323,6 méter hosszú és 37,2 méter széles Adora Magic City összsúlya 135 ezer tonna, a befogadóképessége körülbelül 6000 ember. Terveztek bele egy luxusszállodát, mozikat és egy fedélzeti víziparkot.
A hajón a szárazföldihez hasonló zökkenőmentes hálózati élményt kívánják biztosítani az utasoknak, wifi és 5G-mobilhálózat is lesz a fedélzeten. A világon ez lesz az első kínai gyártású tengerjáró üdülőhajó, amelyen teljes 5G-s lefedettség lesz.
A 20 mentőcsónakkal felszerelt hajó vészhelyzet esetén képes az összes utast evakuálni. A mentőcsónakokat jelzőberendezésekkel, bőséges élelemmel és ivóvízzel látták el, három-öt napig biztosítva a fedélzeten tartózkodók ellátását. A tengerjáró tervezett menetrendje szerint a kiinduló állomás Sanghaj lesz, ahonnan Japánba és Délkelet-Ázsia különböző országaiba tart majd, idővel pedig meghirdetik a tengeri selyemutat követő rövid és hosszabb kirándulásokat is.
Turisztikai szakemberek felhívják a figyelmet arra, hogy míg tíz évvel ezelőtt Kínában gyakorlatilag nem létezett a tengerjáró hajók piaca, 2015-ben egymillió kínai turista választotta az üdülés e formáját. A Cruise Lines International Association, a világ legnagyobb hajós körutazásokkal foglalkozó társasága szerint a kínaiak még csak most kezdenek beleszeretni ebbe a műfajba, 2019-ben a globális utasszám 8 százalékát (2,4 millió utas) tették ki, amivel a második helyen vannak a világon az amerikaiak után.
(MTI)
Rövidfilm az Adora Magic City születéséről:
fotók: shine.cn, cruisehive.com
- ha tetszett, ajánld másoknak is!