Ezek a világ legnagyobb vízi hídjai

A vízi hidak általában folyók, völgyek, vasútvonalak, valamint utak felett húzódnak, és kisebb hajók, csónakok közlekedésére alkalmasak. Ezek közül a legnépszerűbb és a leghosszabb Magdeburgban található.


Az úgynevezett akvaduktokat már több évszázada használják vízelvezetésre, a hajóforgalomban azonban csak a 17. századtól kezdték alkalmazni. A Loire felett húzódó hidat 1896-ban építették, a magdeburgi előtt ez volt a világ leghosszabb vízi hídja.
A magdeburgi hidat 2003 októberében adták át, és összeköti az Elba–Havel-csatornát a Rajna–Elba-csatornával (Mittellandkanal), a hossza pedig 918 méter.

E két csatorna korábban is Magdeburg közelében, ám az Elba két partján találkozott, emiatt a hajóforgalom csak egy 12 kilométeres kitérővel haladhatott. Ráadásul az Elba alacsony vízállása is gyakran okozott problémákat az áruszállításban. Németország újraegyesítése és a főbb vízi kereskedelmi útvonalak létrehozása ismét fontossá tette a vízi hidak használatát. A magdeburgi híd építése 1997-ben kezdődött, 500 millió euróba került és összeköti Berlin szárazföldi kikötőit a Rajna mentén lévő hajóállomásokkal.

A Pontcysyllte Aqueduct Nagy-Britanniában, Wrexhamben található. 1795 és 1805 között építették, az Ellesmere-csatorna és a Dee folyó közti kapcsolat, illetve a Denbigshire-ben lévő szénbányák és a nemzeti csatornarendszer közti összeköttetés érdekében.

A híd szerepe kiemelt fontosságú volt az ipari forradalom idején, akkoriban a mérnöki teljesítőképesség egyik csúcsának tartották. Kétszáz éve ez a leghosszabb és legmagasabban fekvő vízi híd Nagy-Britanniában, amit a világörökség részének is nyilvánítottak. A hídon ma már nem szállítanak szenet, a turisták számára viszont vonzó látványosság. 1954 óta a British Waterways hajózási vállalat irányítása alatt áll.

Az angliai Bartonban lévő lengőhíd egy mozgatható építmény az Irwell folyó felett, amely a Bridgewater-csatornát viszi át a Manchester hajócsatornán. A híd alatt nagyobb uszályok, a felszínén pedig kisebb csónakok közlekednek. Amikor egy nagy hajó halad el a híd alatt, akkor az 1450 tonnás, 100 méter hosszú szerkezetet 90 fokkal elfordítják. A híd mindkét végén zsilip található, amelyek körülbelül 800 tonna vizet tartanak vissza.

A világ egyetlen mozgatható vízi hídját Sir Edward Leader Williams tervezte és Andrew Handyside építette. A hidat 1894-ben nyitották meg és azóta is a lakosság szolgálatában áll – írta az alapjarat.hu.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!

Eseménynaptár

« 2019 május » loading...
h k s c p s v
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
vas 19

Specialized Kupa

május 17 - május 19
vas 19

XII. Építész Regatta

május 17 | 08:00 - május 19 | 17:00
vas 19

Melges 24-J24 Flottabajnokság

május 18 | 08:00 - május 19 | 17:00
vas 19

Velencei-Tavi Évadnyitó

május 18 | 08:00 - május 19 | 17:00
vas 19

Földvári Regatta I.

május 18 | 08:00 - május 19 | 17:00
vas 19

PÖFF Trophy I.

május 18 | 08:00 - május 19 | 17:00
vas 19
vas 19

Tatai Regatta

május 18 | 08:00 - május 19 | 17:00
szo 25

52. Mihálkovics Kupa

május 25 - május 26
szo 25

Isuzukamion Kupa katamaránverseny

május 25 | 08:00 - május 26 | 17:00

Hírlevél

FACEBOOK