RSY 38m EXP M/Y – Emocean – A megbízhatóság öröksége

Az olaszországi Ravennában közel 100 éve áll a Rosetti Marino Group San Vitale hajógyára, ahol olyan speciális kereskedelmi hajókat terveznek és építenek, amelyek offshore olajfúró platformok kiszolgálását vagy teherszállító feladatokat látnak el.

Ezeknek a hajóknak a legextrémebb óceáni körülmények között is megbízhatóan kell teljesíteniük. Így, amikor 2016-ban az olajipar jelentősen megingott, kézenfekvő választás volt, hogy a felfedező szuperjachtok építése felé forduljanak. Az ekkor létrejött Rosetti Superyachts (RSY) három koncepciót is készített, 38, 52 és 65 méteres kivitelben. Nem kellett sokat várni, hogy 2017-ben megérkezzen az első megrendelés egy 38 méteres, teljesen egyedi kialakítású szuperjachtra.

A 2021-es cannes-i jachtfesztiválon mutatkozott be az új márka legelső elkészült modellje, az Emocean. Megrendelője egy tapasztalt pár volt, korábbi, 25 méteres hajójuk helyett szerettek volna egy nagyobbat, és természetesen a tervezés minden fázisában aktívan részt akartak venni. Azért esett a választásuk az RSY-re, mert ismerték a cégcsoport hírnevét, és ugyanazt a megbízhatóságot, biztonságot keresték, amit az iparág már megszokott tőlünk.

Kívülről felfedező
Harmincnyolc méteres hossz, 8,85 méteres szélesség, 700 négyzetméter alapterület, 432 bruttó regisztertonna. Azonban a számok keveset árulnak el arról, hogy milyen tekintélyes már első pillantásra is. A klasszikus, mégis modern vonalvezetése erőt sugároz, a határozott, szögletes – explorer stílusú – formákat elegáns lekerekítések törik meg. Az ablakok és az ajtók a nemzetközi trendnek – és a megrendelő kérésének – megfelelően hatalmasak lettek, és végigfutva szinte a teljes hajótesten, alapvetően határozzák meg a külső megjelenést.

Belülről otthon
A belső terek kialakításának egyik elsődleges szempontja volt, hogy a legénység és a vendégek egymás zavarása nélkül végezhessék feladatukat, vagy tölthessék el az idejüket a hosszú utakon.

A főfedélzeten a hátsó napozóteraszt és a nappalit hatalmas üvegajtók kötik össze. A belső dizájn egyik kiemelkedő látványeleme az akár 150 palackot tárolni képes borhűtő, ami a nappali és az ebédlő között teremt természetes kapcsolatot. Az ebédlő központi elhelyezkedése lehetővé teszi, hogy a konyhából, a nappaliból és a tulajdonosi lakosztályból is könnyen elérhető legyen. A tulajdonosi lakosztály egy háló-, egy dolgozó-, egy különlegesen kialakított dupla fürdőszobából és egy erkélyből áll.

A megszokottól némileg eltérően a közösségi terek legfontosabb eleme, a nagyszalon a felső fedélzeten kapott helyet. A hátsó dekk tágas társalgót kínál, amely a belső térben a szalonnal és a hozzá kapcsolódó bárral folytatódik. Előtte az integrált híd, a kapitányi kabin és az iroda kapott helyet. A teljes orrfedélzetet pedig elfoglalja a napozóterasz, ahol gyakorlatilag az összes vendég elfér egy időben.

A 150 négyzetméteres flybridge kizárólag a pihenésről szól. Elöl egy méretes jakuzziból gyönyörködhetünk a panorámában, középen egy bár, egy 12 fős, székekkel és asztalokkal ellátott étkező, leghátul pedig a napozóágyak kaptak helyet.

Kortárs képzőművészet, stílus és dizájn
A friss, kortárs belső stílust a Burdisso Capponi Yachts & Design, egy ravennai székhelyű helyi tervező cég készítette. A könnyű Creta tölgy és a sötét füstölt tölgy uralja a fa bútorelemeket. A belső tér központi eleme az előcsarnok és a lépcsőház, ahol Giacinto Bosco egyedi szobra teremti meg a bensőséges hangulatot.

A tulajdonosoknak határozott elképzelésük volt arról, hogy a saját stílusuk és ízlésviláguk hogyan jelenjen meg a belső terekben. Jó néhány találkozó alkalmával alakultak ki a végső tervek és a dizájn. Hamar kiderült, hogy a központi lépcsőház lesz a projekt támasza és köré kell tervezni a funkciókat. Végül egy szinergikus, kortárs, praktikus, elegáns beltér született.

A tulajdonosok olyan anyagokat és természetes hangulatot akartak, amely visszafogott, de friss légkört teremt és igazi mediterrán érzelmeket közvetít. A bútorok formája letisztult és egyszerű. A nyitott terek sorozata teremti meg azt az egységes harmóniát, amitől a leghosszabb út is pihentető kikapcsolódássá válik. Mivel a megrendelők elkötelezettek a fenntarthatóság és a környezetvédelem iránt, ezért bőrborítást egyáltalán nem alkalmaztak.

A cannes-i bemutatón az Emocean sikere rögtön meghozta a második megrendelőt is, így úgy tűnik, hogy az RSY-t valóban a szuperjachtpiac legújabb fontos szereplőjeként üdvözölhetjük.

(Cikkünk eredetileg és teljes terjedelmében az Aqua Magazin 153. számában jelent meg. Fizessen elő rá, hogy ne maradjon le exkluzív tartalmainkról!)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!