Nem indulnak újra a BKV-hajók

Nagyjából félmilliárd forintos európai uniós támogatással indult el a BKV menetrend szerinti hajóközlekedése 2013-ban, de a hétéves támogatási ciklus sem volt elég arra, hogy a fővárosiak tömege hajózásra váltson. Így a BKV idén csak a Csepel-Királyerdő és Soroksár, Molnár-sziget között közlekedő révvel számol.

A 2013-ban még 346 ezres utasszám néhány évig 300 ezer körül volt, de 2019-re 260 ezerre esett vissza. Korábban az Újpest, Árpád úttól a Haller utcáig, míg a Rómaifürdőtől a Kopaszi-gátig és vissza lehetett eljutni menetrend szerint hajójáratokkal, amik a belvárosi szakaszokon félóránként követték egymást. A hajók megálltak többek között az Árpád hídnál, a Margitszigeten, a Jászai Mari téren, a Várkert bazárnál, de átkelőhajóként is működtek a Kossuth tér és a Batthyány tér között.

A BKK azonban már 2015-ben azon az állásponton volt, hogy az eredeti cél „miszerint a hajózás váljék a közösségi közlekedés integráns részévé, a hivatásforgalmú közlekedés teljes értékű eszközévé, nem teljesült”. Ez persze összefüggött azzal, hogy a hajók, főleg folyásiránnyal szemben, nagyon lassúak voltak, a 12-14 kilométeres utat 65–120 perc alatt tették meg, de szerepe volt annak is, hogy „több kikötő elhelyezkedése és átszállókapcsolata sem ideális”.

2020 végén lejárt az uniós támogatási szerződésben vállalt szolgáltatási idő, így már semmi sem szorította a fővárost a folytatásra, majd 2021-ben a járvány és a kormányzati elvonások miatt az átmeneti szüneteltetés mellett döntöttek. Ez most állandósulni látszik, hiszen az idén sem rendelték meg ezt a közszolgáltatást a BKV-tól. A főváros cége helyett így a Mahart indít hétköznapokon BKK-bérlettel is használható hajójáratokat a Vigadó tér és a Margit-sziget között, mindössze négy kikötővel (Vigadó tér, Széchenyi tér-Akadémia, Margitsziget, Batthyány tér) – írta a nepszava.hu.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!