Mi a közös a vitorlázókban és hegyimentőkben?
Trust is earned, azaz a bizalmat ki kell érdemelni. A 36. Amerika Kupán induló American Magic csapat és a norvég önkéntes kutató-mentő csapat, a Norsk Folkehjelp ebben a szezonban a Helly Hansennek szavazott bizalmat.
A Helly Hansen legújabb globális kampányában, az American Magic vitorláscsapat és a norvég Norsk Folhehjelp önkéntes kutató-mentő csapat történetei révén bizonyítja be, mennyire fontos a bizalom és miképp lehet azt kiérdemelni.
A kampány során az American Magic törekvésein keresztül követhetjük végig, hogy mi kell ahhoz egy 140 fős csapatnak, hogy megnyerhessék a vitorlázás legrangosabb nemzetközi versenyét, a 36. Amerika Kupát. A közös cél tehát nem kisebb, mint a világ legrégebbi sporttrófeájának visszaszerzése, ehhez pedig nélkülözhetetlen a csapat egymásba és a felszerelésbe vetett bizalma.
„A bizalmat nem lehet csak úgy hirtelen kiérdemelni” – nyilatkozta Paul Goodison, az American Magic csapat vitorlázója az új, globális kampány részeként bemutatott kisfilmben. Terry Hutchinson, a csapat kapitánya és vezérigazgatója szerint: „A vízen töltött napok semmivel sem helyettesíthetők. A vitorlázással és gyakorlással töltött időnek mérhető pozitív hatása van a csapatra nézve.” Az American Magic mindezt háromévnyi tervezésnek és 27 768 óra edzésnek köszönheti. A csapattagokban – beleértve a dizájnereket, a mérnököket és vitorlázókat – minden egyes együtt töltött perccel fokozatosan nőtt és épült fel az egymás iránti bizalom és erősödött az elszántság a trófea megszerzése iránt.
A Norwegian People’s Aid professzionális önkéntes kutató- és mentőegység tagjai számára a bizalom szintén elengedhetetlen. Legyen nappal vagy éjszaka, a csapatnak gyakran szélsőséges időjárási körülmények között kell segítséget nyújtania mentési műveletekben, Norvégia egész területén.
„Ahhoz, hogy rossz időjárási körülmények között indulj neki a megbízatásodnak, meg kell bíznod a csoport tagjaiban” – meséli Anne Kristin Angvik, a szervezet önkéntese. Noha a csapatnak legtöbbször kiszámíthatatlan körülményekkel és nehéz tereppel kell szembenéznie, ezeknek a helyzeteknek az együttes átélése építi a bizalmat annak érdekében, hogy tudják, bármilyen küldetésre is mennek együtt, épségben fognak hazatérni.
„A Trust is Earned kampánnyal azt szeretnénk hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a bizalom olyan szakemberek számára, akik magas kockázati tényezők mellett dolgoznak” – mondta Joumana Løvstad, a Helly Hansen brand marketingvezetője. – „Szorosan együttműködünk profi sportolóinkkal és szakembereinkkel annak érdekében, hogy könnyebben megértsük, mi a leginkább fontos számukra. Ez a közös munka teszi lehetővé azt, hogy olyan felszerelést gyártsunk, amelyben megbízhatnak mind teljesítmény, mind védelem szempontjából, még a legszélsőségesebb körülmények között is.”
A zord környezetben dolgozó szakemberek számára a siker eléréséhez nélkülözhetetlen a bizalom. Ez teszi ugyanis lehetővé, hogy munkájukat elszántan végezzék, kövessék szenvedélyüket és kellőképpen összpontosítsanak. A bizalom kulcsfontosságú, hiszen ha teljes mértékben hisznek magukban, a felszerelésükben és a csapatukban, akkor mindent elérhetnek, amit kitűznek maguk elé.
- ha tetszett, ajánld másoknak is!