Ezüstérem és ezüst sombrero – Repülő Hollandi világbajnokság 2024

A Majthényi Szabolcs – Domokos András páros második lett az idei Repülő Hollandi világbajnokságon. Az első tízbe négy magyar egység jutott be.

A floridai világbajnokságon két napon viharos szél fújt, kettőn gyenge, az utolsó napi (Húsvét vasárnap) futamokat pedig versenyzésre alkalmas szél hiányában nem lehetett megtartani, így kilenc futam alapján hirdettek végeredményt a tizenkét futamosra tervezett világbajnokságon. Kilenc futamtól már két kiesővel számoltak, a világbajnoki aranyérmes német Kay-Uwe Lüdtke – Kai Schaefers páros két rossz futamot ejthetett ki, míg a versenyben sokáig vezető Majthényi Szabolcsnak és Domokos Andrásnak egy negyedik és egy ötödik hely volt az ejtője. Mivel kiejtőikkel együtt számolva a legkevesebb pontot gyűjtötték, a világbajnoki ezüstérem mellé megnyerték a vitorlás világ egyik legkülönlegesebb vándordíját, a súlyos, tömör ezüst sombrerót.

Nyolcadik lett Süli András és Papp Dávid, kilencedik Ziegler János és Czeizel Balázs, tizedik Gáborjáni Szabó Gábor és Köles Gábor. A Dr. Tenke Péter – Dr. Polgár Csaba kettős tizenharmadik, a Ziegler Kristóf – Czeizel Jakab páros huszadik, Polgár Csenge és Polgár Luca huszonhetedik helyen zárt.

Utóbbiak különdíjat kaptak szenvedélyük, elszántságuk és küzdeni akarásuk („passion, dedication and spirit”) elismerése gyanánt, mert végigvitorlázták az erős szeles napot, az első futamban csak kevéssel lemaradva a limitidőről. A díj egyúttal jelezte, hogy a hajóosztály számára fontos a női vitorlázók és a fiatalok megjelenése a mezőnyben.

Majthényi Szabolcs és Domokos András 1994-ben nyerte meg első világbajnoki aranyérmét Repülő Hollandi hajóosztályban. Az idei világbajnoki ezüstérem a harmincegyedik világ-, vagy Európa-bajnoki érem a gyűjteményükben.

A 2024-es Repülő Hollandi világbajnokság utolsó futama igen emlékezetesre sikerült, az ITA-20 ellen három óvást is beadtak. Az GER-65 jelezte, hogy az olaszok érintették a kreuzbóját, de nem vállaltak büntetést. A GER-8 duplázott, szerintük, amikor felszólították az olaszokat, hogy adják meg az útjogukat, azok nyomdafestéket nem tűrő módon reagáltak (After we pointed out to ITA 20 that he should go deeper (we were ahead to leeward) the crew called us „Vaffanculo” several times), majd rossz oldalról vették a bóját, amihez hozzá is értek. Utóbbi esetet a Zsűri összevonta a németek ügyével, míg a sportszerűtlen magatartás miatt adott a DSQ-t (kizárás) DNE-re (Nem kiejthető kizárás) változtatta.

Végeredmény.

fotók: St. Petersburg Yacht Club

forrás: Magyar Vitorlás Szövetség

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!