Hamarosan két új ClubSwan modellel rukkol elő a Nautor Swan – második rész

Bár a CS43 teljesen új modell, mégis építeni tudott a CS42 paramétereire és eredményeire, miközben a CS28 ebszolút előzmények nélküli darab.

Az első részben: ClubSwan-történelem és a CS43 filozófiája.

Juan Kouyoumdjian számára kihívást jelentett ennek a sokoldalúságnak a megteremtése: „Több mint egy éve keményen dolgozunk a fejlesztés ORC oldalán, és ez idő alatt nagy változások történtek a szabályon belüli képletekben – mondja. – Végül minősítést szereztünk, az egyiket a nagyobb versenyvitorlákkal rendelkező one design konfigurációra, a másikat pedig az ORC-re optimalizáltra. Másik előnyünk az volt, hogy a ClubSwan 42-es vitorlázatát használhattuk viszonyítási alapként. Az a modell évek óta sikeres ORC-ben, nagyon magasra tette a lécet, ami nagyszerű célt jelentett számunkra, és bár nehéz volt, de örömmel mondhatom, hogy sikerült túlhaladnunk.”

Bár fontos szempont volt a versenyzésre összpontosítás, a Nautor az új konstrukció felhasználási területeit és vonzerejét is szerette volna növelni: „Szerettük volna feléleszteni az 1990-es évek hangulatát, amikor a családok két verseny között kedvtelésből is hajóztak – mondja Michetti. – Szilárdan hiszünk abban, hogy ez a hajóméret megfelel ennek a célnak, és segíteni fog nekünk ennek elérésében.”

Az egyik olyan terület, ahol ez a tervezési koncepció a leginkább észrevehető, az orrkabin, amely ötletes és sokoldalú megoldást kínál a versenyzés és a túrázás különböző igényeire. Utóbbi üzemmódban a kabint hagyományosnak tűnő válaszfallal szerelték fel, hogy kellő privát szférát biztosítson, verseny üzemmódban azonban ez a válaszfal eltávolítható, hogy csökkentse a súlyt az orrban és tágasabbá tegye a belső teret.

És míg más hajógyárak általában nagyobb modellek gyártását kötik a fejlődéshez, a Nautor lépett egy merészet, és elkezdte megtervezni a cég eddigi legkisebb hajóját.

A nyár elején bejelentett ClubSwan 28 új belépési pontot jelent a ClubSwan-versenyek világába – és sokakat meglepett. A ClubSwan 43-ashoz hasonlóan a ClubSwan 28-ast is azért hozták létre, hogy a ClubSwan regattákon keresztül be lehessen kapcsolódni a magas színvonalú one design versenyzésbe, emellett a világ sok más fontos versenyén is részt lehessen venni vele.

„Fejlesztése során ClubSwan Babynek hívtuk, és erről nehéznek bizonyult leszokni – meséli Michetti –, mert a ClubSwan 28-as a legkisebb, amit eddig gyártottunk, de nagyon izgalmas hajó lesz a versenyzéshez is”.

A versenyprojekt alapja az egyszerűség, a hajó minősége és a sebesség. Ennek elérése érdekében a pecifikáció a lehető legegyszerűbb, szerény vitorlakészlettel (nagyvitorla, könnyű/közepes fock, viharfock, univerzális genakker és éles menetekre optimalizált genakker). A Juan Kouyoumdjian által tervezett vitorlás fontos tulajdonsága volt a vontathatóság, valamint az, hogy elférjen egy 40 lábas konténerben: „Azt is célul tűztük ki, hogy létrehozzunk egy olyan tulajdonos-kormányos osztályt, amelyben a legénység maximális létszáma öt fő, de nincs súlykorlátozás és nincs lógás. A terv az, hogy 2024 nyarára hat jachtot bocsátunk vízre, és a flotta csatlakozik a ClubSwan rendezvényeihez.”

Huszonöt évvel a Nautor merész lépése után, amellyel sikeres nemzetközi versenyszcénát és egy új, világszerte elismert márkát hozott létre, a vállalat nemcsak a múltba révedve ünnepelheti a vitathatatlan sikert, hanem előre, a jövőbe tekinthet, minden eddiginél többet téve azért, hogy új tulajdonosokat és vitorlázókat vonzzon.

(forrás: seahorsemagazine.com, fotók: nautorswan.com)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!