Az IMOCA osztály erősebb, mint valaha – első rész

Múlt hétvégén zajlott Lorient-ban az IMOCA éves közgyűlése. Antoine Mermod, az osztály elnöke adott összefoglalót a történtekről, és jelezte, hogy izgalmas versenyszezon elé néznek.

Úgy tűnik, az IMOCA család kiváló egészségnek örvend: új partnerek, új szkipperek, új hajók – összesen 14 – és új versenyek a 2022–23-as IMOCA Globe Series szezonban…
„Az biztos, hogy az IMOCA történetében talán ez az eddigi legjobb időszak. Rengeteg új, minőségi projektünk van folyamatban, sok hajó épül, és a legtöbb partner, aki a legutóbbi Vendée Globe-on velünk volt, úgy döntött, hogy folytatja, vagy akár frissíti is a kampányát. Ez azt mutatja, hogy az osztály nagyon erős. Ráadásul olyan új partnerek érkeznek, mint a Hublot. Ez azt mutatja, hogy nagyon vonzó osztály vagyunk, és erre nagyon büszkék lehetünk.”

Az osztályba érkező tizenhat új kereskedelmi partner és szponzor közül tíz nemzetközi cég. Ez azt bizonyítja, hogy az IMOCA széles nemzetközi közönséget szólít meg?
„Hogy őszinte legyek, az IMOCA világában való részvételhez szükséges költségvetés, különösen a győztes projektek esetén, jelentős, és ehhez nagy cégek támogatására van szükség. Az ilyen vállalatoknak olyan szervezeteknek kell lenniük, amelyek nemcsak a francia piac iránt érdeklődnek, hanem világszerte elérhetők. És igen, örülünk, hogy az ilyen típusú cégek érdeklődnek a történelmünk, a hajóink és a hajósaink iránt. Nagyszerű dolog, hogy ilyen nagy márkákat üdvözölhetünk a pályánkon.”

Az elmúlt hónapok másik fontos momentuma az volt, hogy a régebbi hajók gyors tempóban cseréltek gazdát a csapatok között. Az IMOCA osztály virágzik, új szkipperek érkeznek, a régebbi hajók új életre kelnek?
„Igen, ez igaz, és ez a 2022-es új szezonban is látható. Azt mondanám, hogy szinte minden létező IMOCA hajónak van már szkippere és támogatója, és részt vesznek a versenyeken. Ez ismét azt jelzi, hogy egészségesek és erősek vagyunk, nagy az érdeklődés a versenyeink és az osztályunk iránt.”

Bizonytalan világban élünk, az ukrajnai háborúval, a járvánnyal, amely még mindig sok országot érint, és a világgazdaságot érő jelentős feszültségekkel. Azt gondolhatnánk, hogy az IMOCA osztály küszködik. De nem ez a helyzet…
„A szó, amit ebben az összefüggésben választanék, a rugalmasság. A lényeg az, hogy amikor az ember körbehajózza a világot, akár legénységgel, akár egyedül, az egyik legfontosabb tulajdonság, amire szüksége van, az a rugalmasság. Ez azt jelenti, hogy mindig a legjobbat nyújtod. Mi, az IMOCA családon belül arra törekszünk, hogy rugalmasak legyünk, ahogy a fantasztikus hajósaink. Nem mi vagyunk felelősek a háborúért vagy a járványért, de mi ebben a világban élünk, és a mi feladatunk az, hogy a legjobbat hozzuk ki magunkból, azt tegyük, amihez értünk – segítsünk megvalósítani az emberek álmait. És talán ezekben a nagyon nehéz időkben különösen fontos, hogy néhány ember elkötelezze magát ennek a fajta munkának.”

Az idei év izgalmas versenynaptárat kínál, kezdve a májusi Guyader Bermudes 1000 Race-szel, majd júniusban a Vendée Arctique , szeptemberben a Défi Azimut–Lorient Agglomération, végül novemberben a Route du Rhum–Destination Guadeloupe.
„Ez az idén négy szólóverseny, nagyon kemény program a szkipperek számára, de büszkék vagyunk arra, hogy ilyen, kihívásokkal teli szezont kínálhatunk.”

A Vendée Arctique azért érdekes, mert a járvány idején keletkezett hiánypótlásként, de nagy sikert hozott, és mostanra állandóvá vált!
„Pontosan! Ráadásul az idén a SAEM Vendée az, amely a Vendée Arctique versenyt szervezi. Számunkra nagyon fontos, hogy megerősítsük a SAEM Vendée-vel való kapcsolatainkat, és nagyon örülünk, hogy befektetnek ebbe a versenybe, fejlesztik a koncepcióját. Tényleg úgy gondoljuk, hogy a jövőben ez lesz az egyik fő verseny a négyéves ciklusainkon belül.”

Ebben a szezonban a Route du Rhum a fő esemény. Hány IMOCA lesz a rajtvonalnál?
„Összesen százharmincnyolc hajó vehet részt a versenyen, és ennek egy része IMOCA lesz. Eddig huszonhét IMOCA nevezését jelentették be, a többiek várhatóan ebben a hónapban csatlakoznak hozzájuk. Úgy tűnik, hogy a St. Maló-i rajtnál harmincöt IMOCA is ott lehet. Négy évvel ezelőtt húszan voltak, ez is jelzi osztályunk dinamizmusát. A másik dolog, amit nem szabad elfelejteni, hogy e nevezések között is nagyon magas minőségű projektekről beszélünk, és a színvonal folyamatosan emelkedik.”

Folytatjuk!

(fotók és forrás: imoca.org)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!