Tippelj és nyerj! – Kékszalag játék a vegas.hu-val

A Kékszalag összetett győzelmére csak néhány vitorlásnak van esélye. Nagy kérdés azonban, ki lesz végül a legjobb.

Szinte biztos, hogy nem követünk el túl nagy hibát akkor, ha arra tippelünk, hogy az idén is katamaránnal nyerik a Kékszalagot. De vajon melyikkel? És milyen menetidővel?

A 2025. július 10-én kezdődő 57. Kékszalaghoz kapcsolódóan a Vegas.hu-nál a verseny kezdetéig megtippelheted, hogy mennyi idő alatt fut be idén a győztes. Az eddigi rekordot a Fifty-Fifty katamarán tartja, amely 2023-ban Józsa Márton kormányossal 5 óra 3 perc és 56 másodperc alatt ért be a célba. A verseny történetében csupán kétszer nyert női kormányos, ezért különösen érdekes az a kimenetel, amelynél arra fogadhatnak a vitorlássport szerelmesei, hogy folytatódik-e a férfi kormányosok győzelmi tendenciája, vagy ismételten sikerül egy női kapitánynak megnyernie a versenyt.

2025-ben július 10-én, reggel kilenckor rajtol az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj, és épp addig lehet megtenni a téteket.

Tehát: férfi vagy női kormányos nyeri idén a Kékszalagot? És milyen idővel?

Nézzük az esélyeseket!

Raiffeisen Fifty-Fifty – fejlesztéseik remekül sikerültek, a kétárbócos gyenge szeles potenciálja hatalmasat javult. Megverni valószínűleg csak akkor lehet Józsa Mártonéket, ha hibáznak.

Prospex-Delta – csak épp az Audax Django csapatával. Márpedig ők egyszer már nyertek Kékszalagot, nem is olyan rég…

RSM – a Fifty-Fifty a konstrukciójából fakadóan 6 csomóig sebezhető, így nem kell mást tenni, mint 6 csomó alatt a legjobbnak lenni. Nem bonyolult terv.

Process Solutions – Litkey Farkas számára is több mint elgondolkodtató volt a tavaly elért eredmény, újabb merész ötleteket hozott elő belőle, technikai oldalról keres megoldást a helyzetre.

KÜRT-Team Kaáli – nem elírás a hajó mérete, hajójuk a hófehér, néhai HUN3 Bogi. Elmondásuk szerint laza mázsát lefaragtak a tömegéből, a csapat intenzíven edz, mióta a hajó vízre került. Céljuk egyértelműen a Kékszalag dobogó.

Team Suzuki – a katamaránozás fenegyerekei tovább faragtak az egyedi 35 lábas hajón, a korábbi Safran Kékszalag-győzelmei emlékére alapozva csökkentették a szélességét, amitől a gyenge szeles sebességük javulását várják.

Triniteam – részben családi vállalkozásként üzemel a 35 lábas katamarán, hiszen a kormányos Kreskai György mellett két fia, Bence és Barni is a legénység tagja – mindketten Formula 18 katamaránban is versenyeznek. Titkos álmuk, hogy egyszer hazánkban is one design flottában versenyezhet a hat D35 hajó.

DeBoti Racing – Bödör Gergő éveken át volt a Team Kaáli katamarán csapat trimmere, sőt, az utóbbi években Kalóz és Melges 24 osztályok versenyein is csiszolta tudását. A tavalyi szezon egyértelműen az ismerkedés jegyében telt, ezt nem is titkolták a miskolci versenyzők, ám az idei évre már szeretnék a 35 lábas flotta elejében hallani a nevüket.

Ribstory – Schwarcz Ferenc az idei szezonnak megújuló csapattal és kellő megfontoltsággal vágott neki, ami a kezdeti eredményeken meg is látszott. Ám ahogy szokott össze a csapat, úgy éledt fel körülöttük a médiazaj és érkeztek a sikerek.

Poplart – a Ventilo 28-as osztály méltatlan módon került háttérbe a Balatonon, pedig 2010-ben még Kékszalagot nyertek ilyen hajóval. Mind a csapatban, mind a típusban rengeteg potenciál van, hiszen a kormányos, Diószegi Zoltán hazánk legeredményesebb Formula 18 katamaránkormányosa. És persze a legénysége számára sem ismeretlen a két testen való vízi élet.

Cofidis – ahogy a Ventilo 28, úgy az Extreme 40 katamarán kapcsán is felvetődhetnek olyan gondolatok, mint a kihasználatlanság, az elfeledettség, a múlt idő. Pedig a negyvenlábas rohanógép friss szelekben, egy gyakorlott és bevállalós csapattal a fedélzeten akár meglepetést is okozhat.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!