A legújabb, 24 méter alatti jachtok – harmadik rész
Káprázatos belső terek, dinamikus hajótestek, nyers erő és finom elegancia: a 12–24 méteres szegmensben minden jelen van. Körkép.
Az első részben: Bluegame BGM75, Van der Valk Edge 65, Predator 55, Nordhavn 80, Windy SR38, Azimut Magellano 60
A második részben: Princess Y80, Pardo 75 T-Top, VanDutch 75, Horizon V74, wallyrocket51
CNB 78
Az immár olasz tulajdonban lévő CNB ezt a vitorlást a 76-os továbbfejlesztésének nevezi, hiszen a hajótest hosszmérete nem változott. Ám a sablon teljesen új, hogy a hajótest hátsó része szélesebb lehessen. Kis létszámú legénységgel irányítható világjáró hajó, mérsékelt vízkiszorítással és aprólékosan kiegyensúlyozott rudazattal. Világos és nyitott, kortárs stílusú belseje Jean-Marc Piaton keze munkáját dicséri.
Grand Soleil 65 LC
A Cantiere del Pardo 20,1 méteres Grand Soleil modelljének Long Cruise változata, nyílt tengeri utakra hangolva. Matteo Polli hajóépítész célja volt a „kisebb ellenállás és nagyobb dinamikus stabilitás dőléskor, míg jobb teljesítmény kis szélben”. A Nauta Design pedig a lépcsőmentes, védett fedélzeti elrendezést tervezte meg de a belső teret is.
Swan 51
A Swan 48 és 55 közötti szűk résben az új 51-es egyfajta idol a márka számára, visszatérés ahhoz a hajóhosszhoz, amely a Germán Frers tervezővel való együttműködés kezdetét jelentette. Az új projekt idén kerül vízre, tervezéséhez felhasználták az elődök tanulságait: az árbócot kissé hátrébb helyezték, hogy jobban kiegyensúlyozzák a hajót, míg a kettős kormánylapát maximális teljesítményt nyújt dőléskor (is). A belső kialakítási stílusokat Misa Poggi alkotta meg.
Greenline 58 fly
Folytatódik a csendes jachtozás szlovén forradalma. Az intelligens kialakítás három saját fürdőszobás vendégkabint rejt, és egy mély rekeszt a konyha alatt, amiből kapitányi szállás praktikus tároló lehet. De a fő szempont az elektromos meghajtás lehetősége. Klasszikus dízelüzemmódban 29 csomós sebességre képes a 2000 lóerős csomaggal, míg a hibrid verzióval akár 25 tengeri mérföld is megtehető kizárólag elektromos meghajtással. Az akkumulátorbank a dízelüzemű utak során gyorsan feltöltődik. A leginkább radikális megoldás az E-hajtás, amelynél 50 kW-os dízelgenerátorral biztosítja ugyanezt az elektromos hatótávolságot.
Sialia 57
Meglehetősen egyedülálló jelenség a jachtok világában. De nem azért, mert elektromos hajó Vripack hajótesttel, hanem mert a márka alapítói állítják: ők inkább technológiai cég, mint hajóépítő vállalkozás. Az akkumulátor- és könnyűszerkezetes kompozitok fejlesztésében szerzett tapasztalataikra alapozva inkább a tervezésre, mint az építésre összpontosítanak. Utóbbit alvállalkozásba adnak egy olyan hajógyárnak, amelynek megvan a megfelelő tudása és helyszíne. A 400 kW-os motorok komoly sebességet biztosítanak a hajóknak, melléjük akár 1 MWh kapacitású akkumulátorok is beépíthetők. Ami a Sialia 57 igazi különlegességét adja, hogy hatalmas energiatárolási kapacitása elegendő egy nyaraló hétvégi üzemeltetéséhez – egyszerűen csak rá kell csatlakoztatni a házat a hajóra!
(forrás: Boat International, fotók: cnbyachts.com, grandsoleil.net, nautorswan.com, greenlinehybrid.com, boats.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!