Pardo 43: egy ikon evolúciója
A Pardo 43 kezdettől arra törekedett, hogy újraírja a walk-around jachtok játékszabályait. A 2017-ben piacra dobott modell most komoly frissítést kapott.
Eddig több mint 300 egységet gyártottak a Pardo 43-asból, az aktuális frissítés azonban nem csupán szimpla átalakítás, hanem olyan szintű finomítás és fejlesztés, amely megőrzi az eredeti DNS-t, miközben több fényt, jobb funkcionalitást és sportosabb menettulajdonságokat ad hozzá a hajó karakteréhez.
„Annak idején a Pardo 43 világos vízió alapján született meg, valami igazán egyedit akartunk alkotni: olyan walk-around jachtot, amely addig soha nem látott módon ötvözi a teljesítményt, az eleganciát és a fedélzeti kényelmet – idézte fel a Gigi Servidati, a Cantiere del Pardo elnöke. – A modell hihetetlen sikere a vízió életképességének bizonyítéka. De a siker számunkra nem jelenti azt, hogy ülhetünk a babérjainkon. Ez az új verzió természetes evolúció eredménye.”

Az új profilban ugyanúgy megvan a fordított orr és ereszkedő oldalvonal, utóbbi karakterességét az új hajótestablakok fokozzák, amelyek természetes fényt engednek a belső térbe. A Nauta Design által tervezett díszléc ügyesen integrálja a külső légbeömlőket: esztétikus és funkcionális megoldás, amely csökkenti a menetzajt.
A karbon T tető felülete 30 százalékkal nőtt, és mostanra egybeépült az edzett üveg szélvédővel, amivel megnőtt ennek a résznek a merevsége és letisztultabb lett a megjelenése. Magasabbra került az elektromos bimini, aminek következtében nagyobb lett a fejtér.

Újratervezték a hidraulikusan emelhető-ereszthető hátsó platformot, jobb lett a vízelvezető képessége és elektromos úszólétrát kapott. A garázsban elfér a kismotoros és a vízi játékszerek, ráadásul a rekeszhez egy napozópárna elmozdításával is hozzá lehet férni (így nem kell felnyitni az egész napozóágyat). Maga a napozóágy hosszabb és elegánsabb, mint korábban, és még így is elfér mellette a kokpitban a tíz személyre szabott, moduláris asztal. A kapaszkodók az oldalfedélzetek mentén egészen az orrig futnak, ahol egy új, előre néző paddal további szabadtéri társalgó jött létre. Kibővítették és modulárissá tették a konyhát: az indukciós főzőlap, a grillsütő és a hűtőszekrények rekeszei szintén megújultak.

A kormányállás új, a Garminnal közösen fejlesztett és a Pardo Yachts számára testreszabott hajóautomatizálási felületet tartalmaz: innen vezérelhetők a fedélzeti rendszerek, a belső és külső világítás (beleértve a víz alatti világítást is), előre beállított minták mentén.
Bár az új Pardo 43-ast alapvetően nappali használatra tervezték, kényelem tekintetében mégis a túrahajók felé hajlik. A Dometic légkondicionáló a belső terek, a fürdő és a kormányállás hőmérsékletét szabályozza, a billegésmentes nyugalmat Seakeeper vagy Quick stabilizátorok garantálják, míg a Starlink csatlakozás műholdas internetet biztosít menet közben is.
A belső tereket illetően kétféle elrendezés közül lehet választani: elöl a tulajdonos kabinja és hátul egy dupla kabin, vagy egy dupla hálóhellyé alakítható étkező. A hátsó kabin 8 centiméterrel magasabb, mint eddig, a szabadon lévő üvegszálat textil- és faburkolat váltotta fel, a fényességet korszerűsített árnyékolórendszer szabályozza. A légkondicionált fürdőszoba, a 32 hüvelykes tévé, az új faburkolatok és a hangulatvilágítás meleg és kifinomult hangulatot teremtenek.

Az új Pardo 43 először kínál választási lehetőséget az IPS és a külmotoros meghajtás között:
két Volvo IPS 500 (alapfelszereltség), IPS 600 vagy IPS 650 opcióval;
három Mercury V10 motor, egyenként 400 lóerővel (alapfelszereltség) vagy három Mercury V12 motor, egyenként 600 lóerővel (opcionális).
Minden konfigurációhoz külön hajótest tartozik, amelyet kifejezetten a teljesítmény és a kezelhetőség optimalizálására fejlesztettek ki. Az IPS verzió csúcssebessége 37 csomó, míg a külmotoros verzióval 50 csomó fölé is lehet növelni a tempót.

(forrás: yachtingnews.com, fotók: Pardo Yachts)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!





