Osztályszövetséget alapítanak az AC40-hajók köré
A csapatokkal és potenciális tulajdonosokkal folytatott megbeszéléseket követően nyilvánosságra hozták az AC40 osztályszövetség fejlesztési terveit.
A múlt hétvégi dzsiddai America’s Cup-előversenyen látványos versenyt vívó AC40-esek sikere fontos állomásként szolgált az AC40 osztály alapjainak megszilárdításához. Az osztályszövetséget a jelenlegi AC40-esek tulajdonosaiból és három új tulajdonosból álló bizottság fogja irányítani, valamint a McConaghy Boats és az Emirates Team New Zealand egy-egy képviselője.
A szövetség felügyeli azoknak az AC40-es versenyeknek szervezését, ahol a privát tulajdonosok és a profi sportcsapatok egyenlő feltételek mellett versenyezhetnek. Gyártói szolgáltatások támogatják az új csapatokat a felkészülés és a versenyzés során, ezzel népszerűsítve az osztályt – egyúttal közvetlenné és hatékonnyá téve a tulajdonosokkal való kommunikációt.
Az AC40 osztályszövetség bizottságának tagja lesz Luca Rizzotti is, mint osztálymenedzser: „Nincs izgalmasabb jacht vagy osztályesemény a magántulajdonosok számára, mint egy olyan AC40-sorozat, ahol új tulajdonosok, profi csapatok és America’s Cup-partnerek együtt létezhetnek. A most kihirdetett szabályoknak köszönhetően sikerült megtalálni a megfelelő egyensúlyt az AC40 Osztályszövetségen belül, hogy valóban kiegyenlítsük a versenyfeltételeket.
Az AC40 osztályszövetség kiadott egy Stratégiai és irányítási dokumentumot, amely a következő rendelkezéseket tartalmazza:
Az első évben a versenyzésre alkalmas szélerő felső korlátja 18 csomó lesz. A repülésvezérlő rendszer paramétereit a regatta körülményeihez igazítják a repülési magasság korlátozása és a biztonság maximalizálása érdekében.
Az AC40 osztály szabályai változatlanok maradnak (kivéve a kisebb biztonsági fejlesztéseket), vagy, ha az AC40 osztályszövetség beleegyezik a változtatásba.
Az AC40-es csapatoknak maximum két olyan tagja lehet, aki részt vett a 36. és/vagy a 37. America’s Cupon. Korábbi America’s Cup-résztvevők, női- és ifjúsági America’s Cup-vitorlázók nem számítanak bele ebbe a kvótába.
Az első évben ez a kvóta három AC36 és/vagy AC37 vitorlázó csapattagra bővül minden olyan tulajdonos-versenyző esetében, aki évente kevesebb mint 50 napot vitorlázik.
A 2025-re tervezett, öt versenyből álló versenynaptárat a szövetség tagjainak földrajzi preferenciái határozzák meg. Ezek az események három futamból és egy edzésnapból állnak, a mezőnyversenyek szabályainak betartásával. A következő években egy hatodik eseményt is beiktatnak, amely esetleg egy Európa- vagy világbajnoki regattának adhat otthont.
Luca Rizzotti: „Több mint tíz európai, ázsiai és egyesült államokbeli helyszín jelezte érdeklődését a rendezvényeink iránt, és már folyamatban vannak a szponzori tárgyalások. A szövetség 2024 második felében edzőtábort tervez a karbantartási sztenderdek meghatározása és az új AC40-versenyzők képzése céljából.”
Idegenvezetés az AC40-esen:
(forrás: livesaildie.com, fotók: americascup.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!