Újabb felfedezés a Titanic ügyében
Egy új tanulmány szerint nemcsak egy óriási jéghegy okozta a Titanic katasztrófáját, hanem egy természeti jelenség.
Az elsüllyeszthetetlennek hitt Titanic óceánjáró hajó az első útján, 1912. április 14-én 23 óra 40 perckor jéghegynek ütközött és elsüllyedt az Atlanti-óceán északi részén, a fedélzeten tartózkodó 2240 utasból és legénységből 1500-an meghaltak. Viszont egy új kutatás egy lehetséges új elemet talált, amely hatással lehetett az utasszállító hajó navigációs és kommunikációs rendszerére, amely halálra ítélte a hajót.

Mila Zinkova független időjárás-kutató és fotós visszatekintett a Titanic elsüllyedésének éjszakáján uralkodó időjárási viszonyokra, felhasználva a szemtanúk beszámolóit, valamint különféle hajónaplókat is átnézett. Megállapította, hogy az északi fényből származó színes csíkok, más néven aurora borealis, láthatók az égen a baleset éjszakáján. Szerinte az aurora borealis geomágnesessége zavarhatta a Titanic kommunikációs rendszereit, ami valószínűleg megnehezítette a későbbi mentési erőfeszítéseket.
A szakértő azt is feltételezi, hogy mivel az északi fény geomágneses ereje hatással volt a Titanic navigációs rendszerére, egyenesen a jéghegy felé vezethette a hajót.
A szemtanúk úgy tűnik, hogy megerősítik az északi fény jelenlétét azon az éjszakán. James Bisset, az RMS Carpathia másodtisztje, akinek sikerült néhány túlélőt megmentenie, megjegyezte a naplójában, hogy „az aurora borealis holdsugárként csillogott az északi horizontról”.

Zinkova kijelentette, hogy ha egy napvihar vagy geomágneses vihar elég erős volt ahhoz, hogy egy ilyen jelenséget hozzon létre, akkor ugyanez a mágneses energia hatással lehetett a Titanic és más, a megmentésére siető hajók navigációs rendszerére és kommunikációjára.
Ha az aurora borealis geomágneses ereje hatott a Titanic navigációs rendszerére, akkor elképzelhető, hogy az északi fény is szerepet játszhatott a jégheggyel való végzetes ütközésben. Még egy látszólag kisebb, 0,5 fokos irányeltérés is elegendő lenne ahhoz, hogy a hajót a jégtömb felé irányítsa – írta a travelo.hu.
- ha tetszett, ajánld másoknak is!