Tommy Hilfiger divatról, hírnévről és eladó hajójáról – második rész
Tommy Hilfiger amerikai divattervező számára a hajó több mint vízi jármű: élettér, munkahely, inspirációs forrás, szerelem, üzlet.
Előzmények: a trapézfarmertől a saját jacht megvásárlásának szándékáig.
Hilfiger korábban jó néhány jachtot bérelt, köztük az ikonikus Christina O nevűt, valamint a Diamond A-t, a Huntresst és a Galaxyt – sok időt töltött azzal, hogy kidolgozza, mit szeret és mit nem: „Tervezőként nagyon válogatós vagyok az olyan dolgokkal kapcsolatban, mint a bútorok, a szőnyegek, a fürdőszobai berendezési tárgyak, a színvilág, és nem szeretném, ha a környezetem taszító vagy túlzó lenne. De azt sem szeretném, hogy túl minimalista legyen; az igazság valahol középen van. És persze azt akartam, hogy a családomnak is élhető, a vendégeim számára pedig elegáns és szép legyen.” (Vérbeli üzletemberként Hilfiger kezdettől azt tervezte, hogy bérbe adja a Flaget, amikor nem ő használja – a szerk.)
Stroll hat évig váratta Hilfigert: „Egy nap felhívott, és közölte, épít egy másik hajót, megkérdezte, még mindig érdekel-e a jacht. Négy héten belül megkötöttük az üzletet, akkor vettem át a Flaget, amikor ő az új Faithet.”
A gazdag mahagóni díszítéseket és bútorokat ropogós fehér bőr, csillogó berendezési tárgyak, valamint króm- és márványfelületek ellensúlyozzák. A Hermès báránybőr székek, a kényelmes kanapék és a krémszínű szőnyegek nyugalmat árasztanak. A grafikus nyomtatott kiegészítők tengeri hangulatot kölcsönöznek, míg a kortárs művészet finom, modern hatást kelt. A Flag „hilfigeressé” tételének utolsó mozzanata a logó volt, amely a jacht neve mellett, a felépítményen található.
Egy jacht bérlése néha olyan érzés lehet, mintha valaki más terébe hatolnánk be, vagy mintha egy személyiség nélküli, kereskedelmi célú üres térbe lépnénk, de a Flag nem ilyen, ügyesen egyensúlyoz az intimitás és a stílus között a négy fedélzeten és a hét vendégkabinban. A hirdetések szerint a hajó 12 vendéget tud elszállásolni, de kényelmesen elfér rajta 18 vendég, és 17 fős személyzete van: „Nagyszerű a legénységem, figyelnek a részletekre, rendszerint előre gondolkodnak, lesik a vendégek igényeit.”
Dee állítja: „Soha nem kapsz olyan szolgáltatást és lesz olyan privát szférád, mint amikor akár csak bérelsz vagy netán birtokolsz egy jachtot. Nincs még egy nyaralás, ami ehhez fogható.
Hiába a sok évtized, még mindig Hilfiger a cég szeme és füle, aki az újdonságok felkarolásával folyamatosan előreviszi a márkát. Ő volt az egyik első tervező, aki kihasználta a hírességek támogatásának erejét, sőt továbbra is igyekszik együttműködni azokkal, akik a közérdeklődés középpontjában állnak: „Mindent meg kell nézni. Mindent.”
Természetesen a gyorsuló és a közösségi média uralta világban a divat többről szól, mint pusztán ruhákról, a 72 éves Hilfiger egyike azoknak a lenyűgözően fáradhatatlan nagyoknak (Vera Wang (74 éves), Giorgio Armani (89), Ralph Lauren (83)) a tagja, akik folyamatosan új utakat keresnek és bővítik a birodalmukat (Armani még egy 72 méteres jacht tervezésében is együttműködött a The Italian Sea Grouppal).
Az elmúlt hónapok egyik fontos mozzanata volt, hogy Dee és Tommy úgy döntött, eladásra kínálják a Flaget. A házaspárnak hét felnőtt gyermeke van az előző házasságaikból (a 14 éves Sebastian a közös fiuk), és ha ehhez jönnek a partnerek, valamint egy unoka is, a családi összejövetelek eléggé nagy létszámúakká válnak: „Ennyi vendégnek kicsit több helyre van szüksége, ezért ha megfelelő árat kapunk, eladjuk, és talán építtetünk valami nagyobbat. Ha mégis megtartjuk, akkor is nagyon boldogok leszünk, mert ez egy csodálatos hajó!”
(fotók és forrás: Boat International)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!