Kórházzá alakítják a szuperjachtokat

Privát kórházi szobákat alakítanak ki, és saját orvosokkal menekülnek a nyílt vízre a szuperjacht-tulajdonosok a koronavírus járvány elől.

Panama partjainál horgonyzott le a Lonian. A 285 láb hosszú szuperjacht közvetlenül a 216 lábas támogató katamarán mellé állt meg. A katamaránon 5 motorcsónak (köztük egy 55 lábas), több jet-ski, quadok és egy magánkórház kapott helyet ápolókkal és 20 fős személyzettel.

A legtöbb 300 láb feletti jachton minikórházat alakítottak ki biztonságos orvosi szobákkal, orvosokkal és ápolókkal. Azok az ügynökségek, amelyek a jachtok személyzetének közvetítésével foglalkoznak, alig győzik kiszolgálni az igényeket.

A legtöbb szuperjacht mostanra már valamilyen magánsziget mellett vagy távoli, elhagyatott helyen horgonyoz, messze a járvány gócpontjaitól, és ott igyekszik kivárni a veszély elmúlását.

A Covid–19 súlyosan érinti az iparágat. A legénység sok tagja vagy elveszítette a munkáját, vagy egy jachton rekedt, egyelőre beláthatatlan ideig elzárva a családjától. Mivel a teljes turizmus, így a charterpiac is leállt, a tulajdonosok által nem használt hajók legénysége az őrzéshez szükséges minimálisra csökkent.

A tengeri közlekedés is korlátozott, mivel a legtöbb ország megtiltotta minden hajó kikötését a felségvizein. Így Franciaország, a Földközi-tengeri szigetek, Antigua és Barbuda is betiltotta az Amerikából vagy Európából érkező teljes forgalmat. A Bahama-szigetek és a Virgin-szigetek csak az alapvető szükségletek kereskedelmére korlátozta a forgalmat, St. Maarten pedig minden külföldi hajó előtt lezárta a vizeit.

A korlátozott hely és létszám miatt a hajón dolgozó ápoló személyzet feladata meglehetősen összetett. Nekik kell gondoskodniuk a kórházi részleg takarításáról, a készletek ellenőrzéséről és szinten tartásáról. Az iparágban megszokott standardok szerint a munkarend 5 hónap munka / 1 hónap szabadság ütemezéssel folyik. Ahhoz, hogy munkába tudjon valaki állni egy hajón, számos speciális munkavédelmi és egészségügyi képzésen kell részt vennie, ezért bár fizetésük az átlagosnál magasabb, mégsem egyszerű megfelelően képzett ápolókat találni.

További probléma, hogy a minikórházak felszereltsége nem lehet teljes körű, így például egy komolyabb traumás sérülés ellátását már szárazföldön kellene megoldani, de a helikopteres mentéshez túl messze bújtak el a szuperjachtok. Az egyik megajacht névtelenséget kérő szakápolója azt nyilatkozta, hogy a saját kórházuk kiemelten jól felszerelt, saját röntgenjük és túlnyomásos kamrájuk is van a külön helyiséget elfoglaló gyógyszerszoba mellett.

Vannak egészen extrém megoldások is, az Al Salamah nevű 456 lábas megajachton, ami Abdul Aziz tulajdonában van, két kórház is található, az egyik a tulajdonosnak és családjának, a másik pedig a személyzetnek. A legtöbb ilyen kórház teljes értékű műholdas kommunikációs rendszerrel van felszerelve, így folyamatos kapcsolatban vannak a szárazföldön levő orvosokkal, akik az orvosi műszerek adatait is online tudják követni – írta a Forbes.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!