Világpremier Cannes-ban: Aquila 50 Sail

Az Aquila Yachts, amely eddig kizárólag motoros katamaránt gyártott, a cannes-i hajókiállításon bemutatta első vitorlás modelljét, az Aquila 50 Sailt.

„Sokan kérdezték, miért lép be egy motoros katamaránmárka a vitorlázásba. A válasz egyszerű: a vitorlás katamarán piac sokkal nagyobb, mi pedig rendelkezünk a technikai és ipari alapokkal ahhoz, hogy hiteles és versenyképes terméket szállítsunk” – nyilatkozta Nick Harvey, az Aquila International kereskedelmi igazgatója Cannes-ban. „És nem állunk meg itt, az Aquila 50 Sail után hamarosan jön az Aquila 44ES és az Aquila 63ES.”

A tervezést Jure Žule, az Aquila főtervezője felügyelte, a szerkezetért a J&J Design felelt – felesben a gyárral. Jellegzetesebb elem az orr: az Aquila 50 Sail a hagyományos trambulin helyett zárt orrfedélzettel operál, hogy biztonságos és kényelmes társasági térként funkcionálhasson. Letisztult vonalak, áramvonalas felépítmény és üvegezett kabintető határozzák meg a hajó külső karakterét, belső terét modularitása teszi különlegessé. Hat kabinjához hat külön lejárat tartozik, nincsenek folyosók, maximális a lakótér. Az elrendezési lehetőségek négy-hat kabinnal számolnak, de mindig mindegyikhez saját fürdő tartozik. Az elülső kabinokból lehet legénységi szállás (hálóval és fürdővel), vagy átalakíthatók műszaki-, esetleg vagy tárolóhelyiségekké.

Az étkezőrészen a belső és külső teret bárpult köti össze, gigantikus hűtőszekrénnyel, ugyanitt van külön kijárat az orrkokpitba és navigációs állomás is. 14,97 méteres hosszával, 7,86 méteres szélességével és körülbelül 19 tonnás vízkiszorításával az Aquila 50 a katamarán-piac kellős közepébe pozícionálja magát, vitorlarendszerét úgy tervezték meg, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa – szélsőségek nélkül: „Nem versenykatamaránt akartunk építeni, célunk a gyors, biztonságos és kényelmes vitorlázás. Ezért nem építettünk be sverteket, olyan terméket igyekeztünk létrehozni, amely családok és bérhajós flották számára is megfelelő.”

Az Aquila 50 Sailhez kétféle hajtási csomag közül választhat a leendő tulajdonos: Torqeedo hibrid-elektromos megoldás (50 kW-os motorokkal, integrált akkumulátor- és generátorrendszerrel) vagy „hagyományos” konfiguráció (két 50 lóerős Nanni dízelmotor). A 48–49 lábasokhoz hasonló árú, de az 52-esekre jellemző teret és funkciókat kínáló Aquila 50 Sail erős versenyzőként jelenik meg a piacon.

(fotók és forrás: yachtingnews.com)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!