Hogyan vágjunk neki a Kékszalagnak? 3. rész – Hajó

2018. július 12.
Címkék :

Közeledik az 50. Kékszalag Erste nagydíj. Július 26. még messzinek tűnik, de ha valaki nem szokott versenyre, pláne Kékszalagra járni, akkor jobb, ha rögvest belekezd az ügyintézésbe, felkészülésbe. Sokakat vonz a tókerülő, pláne a jubileumi regatta, ugyanakkor elriaszt a sokféle feltétel. Tanácsainkkal ehhez nyújtunk segítséget.


Sorozatunk korábbi részeiben szóltunk a sportegyesületi tagságról, a sportorvosról, most a versenyen való részvétel legfontosabb tárgyi feltételét, a hajót vesszük sorra. A Kékszalagon indulhatunk bérelt vagy saját hajóval. Előbbiből több is akad, elég szétnézni az ismert vitorlásportálokon, de a legtöbb chartercég is kínál direkt Kékszalag-csomagot. A bérlésnél feltétlen ellenőrizzük a hajólevél érvényességét, a felelősségbiztosítás meglétét és a kockázatviselési összeget. A tókerülőre legalább 5 millió forintig terjedő biztosítás kell. A bérleti díjak nagyjából 150 és 250 ezer forint közt vannak egy kis vagy közepes méretű hajó (22–28 láb) esetében, plusz takarítási és egyéb díjak (kb. 20 ezer) meg kaució (50–100 ezer).

Osztályozva jobb
Azt is jó megtudni, hogy a vitorlás be van-e jelentkezve valamelyik flottába, hajóosztályba, vagy van-e Yardstick száma, esetleg ORC-felmérése. Ez azért fontos, mert így tudunk egy adott hajóosztályban, vagy előnyszámítási csoportban indulni, s a versengés ez esetben – az abszolút sorrenden kívül – hasonló kvalitású hajók közt zajlik, ami sokkal izgalmasabb. Minderről az MVSZ technikai bizottsága ad felvilágosítást az [email protected] e-mail címen. Erre se az utolsó pillanatban kerítsünk sort, ha például fel akarjuk méretni a hajót, akkor időpontot kell egyeztetni, s persze oda is vinni megfelelő helyre.
A bérlet hajót legalább egyszer próbáljuk ki, és lehetőség szerint ne a verseny előtti este, hanem legalább egy nappal korábban vegyük át. Gyakorolni még egy tapasztalt legénységgel is fontos! A már említett Kékszalag-csomagajánlatok egyébként általában így számolnak.


Szintén a technikai bizottsággal kell felvennünk a kapcsolatot, ha saját hajóval indulunk és korábban nem versenyeztünk. Írjuk meg saját felhasználónevünket, a hajó nevét, típusát, vitorlaszámát, hajólevélszámát. A technikai bizottság a versenyzőhöz rendeli a hajót, így a saját profilba belépve a bal oldali menüsorban a Hajóim menüpont alatt a továbbiakban elérhető válik a hajó adatlapja is.


Természetesen ezek még csak az adminisztratív előkészületek, a hajó és a legénység felkészítéséről sorozatunkban későbbi részében írunk.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!