Ha keletre utazik, ezt mindenképp látnia kell

2016. október 19.
Címkék : AuróracirkálóforradalommúzeumSzentpétervár

RUS_Cruiser_AuroraAmennyiben Szentpétervárra megyünk, nem csupán a világhírű Ermitázst, az Alakeszandr Nevszkij-főkolostort vagy az Admiralitás épületét érdemes megnéznünk, hanem a híres-neves Auróra cirkálót is, amely nyár óta újra a város partján horgonyoz.


Mintegy kétéves felújítás után tért vissza Szentpétervárra az 1917-es oroszországi forradalom jelképe, az Auróra. A 116 éves veterán cirkáló vontatóhajók segítségével jutott el a 40 kilométerre fekvő kronstadti hajógyárból a Néva folyón a szentpétervári Petrogradszkaja rakpartnál kijelölt állomáshelyére.

Avrora1905Manila

Az Auróra 1905-ben

A hajón találhat felújított kiállítás a korábbi hat helyett kilenc teremmel fogadja a látogatókat, és megváltozott a tárlat jellege is: míg korábban annak fő témája az Aurórának az orosz forradalomban játszott szerepe volt, most a cirkálót három konfliktus, az 1904–1905-ös orosz–japán háború, az első és a második világháború veteránjaként mutatja be. Emellett a múzeum új részlegét képezi az egészségügyi blokk, ahol Oroszországban első ízben alkalmaztak röntgengépet.

RUS_Cruiser_Aurora

A cirkáló napjainkban

Az Auróra-cirkálót 1903 júliusában állították szolgálatba a Balti flottánál, amelynek 1948-ig volt a tagja. Részt vett az orosz–japán háborúban, az első és a második világháború ütközeteiben, valamint az 1917-es oroszországi forradalomban. Az Aurórát 1945–47 között kijavították, 1948-tól a Néván állomásozik, és 1956-ig a leningrádi Nahimov tengerészeti iskola tanhajója volt. Az Auróra 1957-től lett múzeumhajó, a legutóbbi nagyjavításon 1987-ben esett át.

russia_aurora_cruiser392012349127

A visszatérés napja

Az Auróra technikai adatai
Vízkiszorítás: 6731 t
Hossz: 126,8 m
Szélesség: 16,8 m
Merülés: 7,3 m
Sebesség: 19 csomó

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!