Furcsa matek: 12 csapat, 11 hajó. Érdekesen indul a SailGP ötödik szezonja
Tizenegy F50-es állhat rajthoz a SailGP következő szezonjának nyitóeseményén, novemberben Dubajban. Három csapat sorsa azonban bizonytalan.
Hivatalos információk szerint a mezőnyben két új nemzeti csapat szerepel majd, köztük a nemrég bejelentett Brazília, és folynak a tárgyalások egy olasz csapatról, amelynek élén a SailGP veterán Jimmy Spithill állhat. Közben Kanada biztosította jövőjét a bajnokságban azzal, hogy a csapat magánkézbe került – dr. Greg Bailey biotechnológiai vállalkozó vette meg őket.
Melyik csapat hagyja ki a 2024/25-ös szezon kezdetét?
Eddig kilenc egység részvétele biztos, köztük van Brazília és Olaszország, valamint Ausztrália, Kanada, Dánia, Nagy-Britannia, Németország, az Egyesült Államok és Svájc. Viszont innentől mindössze két szabad F50-es gép marad, amiket háromfelé (Új-Zéland, Franciaország, Spanyolország) kellene szétosztani. Ez nyilván lehetetlen, a megoldást a tizenkettedik hajó építése jelenti.
A SailGP megszerezte azt az AC50-est, amelyet a Team New Zealand használt a 35. America’s Cup során, ennek elemeit használják fel az új katamarán építéséhez. A munkálatok az Egyesült Királyságban (Southampton) és Új-Zélandon a SailGP Technologiesnál folynak.
Ez az F50-es azonban nem készül el időben, hogy rajthoz állhasson Dubajban, ami azt jelenti, hogy a tizenkettedik csapatnak ki kell hagynia a szezonnyitót. A kényszerű mulasztást kompenzációs pontokkal igyekeznek ellentételezni, valamint azzal az ígérettel, hogy az érintett csapat 2025 januárjában csatlakozhat a flotta többi tagjához az aucklandi rajtvonalon.
(forrás: sail-world.com, fotók: SailGP)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!