Fountaine Pajot – MY6 – Kompromisszumok nélkül
A Fountaine Pajot-t 1976-ban alapította Jean-François Fountaine, Yves Pajot, Daniel Givon és Rémi Tristan, akik együtt álmodták meg egy saját hajógyár alapítását. Ma a Fountaine Pajot megkerülhetetlen szereplője a piacnak, nevét és az általa képviselt minőséget mindenhol ismerik és elismerik a világon.
A katamaránok általános népszerűsége látványosan növekszik, már nemcsak az egzotikus célpontokon, de az Adrián és a Földközi-tengeren is meghatározó elemei a kikötőknek, sőt, a vitorlás katamaránok mellett az elmúlt években kezdtek feltűnni azok motoros változatai. Mára minden gyártónak megvannak az árbóc, vitorlák és állókötélzet helyett erősebb motorral felszerelt változatai.
A Fountaine Pajot MY6 (korábbi nevén MY44) egy 44 láb hosszú, 6,61 méter széles úszó apartman, amely mindössze 130 cm-es merülésével tökéletes utazó otthon. Általában a technikai paramétereket a végére szoktuk hagyni, de ha elmondjuk, hogy a MY6-ost 2×435 lóerős Volvo IPS 650-es motorral, illetve a hozzájuk tartozó 2×1000 literes üzemanyagtartállyal vértezték fel, akkor megértjük, hogy miért reális alternatíva a vitorlások mellett.
Ha nem kell az árbóc, az álló- és futókötélzet, akkor rengeteg hely marad, és jelentősen megnő a tervezők lehetősége, hogy optimalizálják a rendelkezésre álló teret. A Pierangelo Andreani munkáját dicsérő munka egy 20 méteres egytestű vitorláshajó helykínálatát varázsolta a MY6-os belsejébe. A hatalmas, a hátsó fedélzet fölé is kinyúló flybridge-ről körpanoráma nyílik.
A szalont impozáns üvegajtó választja el a hátsó fedélzettől, amit majdnem teljesen el lehet húzni, így egybenyithatjuk a két teret, amitől a középen elhelyezkedő konyha azonnal bárpulttá alakul. A konyhától szinteltolással kiemelt szalon dohányzóasztala néhány mozdulattal ebédlőasztallá alakítható, ami tovább fokozza az egyébként is kifejezetten otthonosra tervezett belső tér hangulatát.
A hajó orrában már nem a katamaránokon megszokott hálós megoldással találkozunk, hanem egy teljesen fedett napozóterasszal és óriási tárolórekeszekkel.
A hátsó fedélzetről egy távirányítóval is vezérelhető hidraulikus fürdőplatformra léphetünk, amit egészen a vízszint alá engedhetünk. A közel másfél méter széles napozóterasz automatikusan nyíló lépcsővel kapcsolódik a hajótesthez. Elegáns és professzionális megoldás.
Szintén a hátsó fedélzetről jutunk le a gépházba, ahol állómagasságú helyen végezhetjük el a szükséges ellenőrzéseket és javításokat. Itt bőven van hely a termetes motorok mellett a generátornak, a víztisztítónak és gyakorlatilag a teljes gépészetnek.
A gyári adatok szerint a Fountaine Pajot MY6-os 2×435 lóerős motorjai 23,8 csomóra gyorsítják a hajót 3600-as fordulaton, így közel 260 mérföldes hatótávolságot tud, ám ha megelégszünk a 16 csomóval 2750-es fordulatszámon, akkor a hatótávolság máris 380 mérföldre nő.
szöveg: Juráncsik Norbert
(Cikkünk teljes terjedelmében megtalálható az Aqua Magazin 150. számában.)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!