Feltűnő, különleges csodakatamarán: This Is It
Merész megbízást vállalt el a Tecnomar, amikor úgy döntött, megépíti a jachtot egy olyan ügyfélnek, aki „valami teljesen újat” akart.
A tavalyi Monacói Yacht Show-n ( ) aztán minden a Tecnomar új katamaránjáról szólt. A Port Hercule kikötőbe való megérkezésétől és a Monaco Yacht Clubbal szemben lévő VIP-helyre manőverezéstől kezdve olyan nagy visszhangot keltett, mint senki más hajó a kiállításon abban az évben. 43,5 méter hosszú és 14,5 méter széles, a Tecnomar (a The Italian Sea Group márkája) alumíniumból építette. És bár ezzel szinte semmit nem mondtunk róla, mégis benne van minden.
Tulajdonosa úgy döntött, hogy a privát használaton túl bérbe is adja majd, így pláne fontos, hogy 12 vendég (és 10 fős legénység) befogadására alkalmas mérete, vendégközpontú elrendezés megjelenése miatt egyedülálló ajánlat lesz a charterpiacon. Semmihez sem hasonlítható, amit a szuperjachtoknál eddig láttunk: Gian Marco Campanino, a The Italian Sea Group globális művészeti igazgatója, Mattia Piro, a TISG Centro Stile munkatársa és a tulajdonos egészen különleges világot teremtettek. Taszosz Papanasztasziou, a saját erőből gazdaggá lett ciprusi már korábban is birtokolt félig egyedi hajókat, de ilyet még sosem.
Aztán 2021 elején, a Covid–19-zárlatok idején rátört, hogy valami olyat akar, amilyet még soha nem látott. Az első, tétova kísérletek nem kecsegtettek semmi jóval, aztán eljutott hozzá egy projekt, amivel a csoport akkoriban foglalkozott. Meglátta, és azt mondta „Ez az!” – és ezzel egy füst alatt meglett a keresztelő is (a „This Is It” angolul pont ezt jelenti – a szerk.). A tulajdonos felismerte a katamaránok növekvő piaci vonzerejét, és mivel szándékában állt a kihívást jelentő szelekről és hullámokról ismert görög tengereken hajózni, a többtestű konstrukciót ideálisnak tartotta.
A kikötő zsivajából az aszimmetrikus hátsó fedélzetre érkezve hagyjuk magunk mögött a külvilágot, a középre helyezett üvegmedence oldalában vízesés fogad bennünket. A fő szalonba anélkül lépünk be, hogy észrevennénk – nincs semmilyen küszöb vagy vizuális akadály. Minden kicsit elforgatott, elmozdított, hátradöntött és szögletes, az elrendezés annyira szokatlan, amennyire csak lehet. A szórakozás központja a bár, annak közelében ott a játékasztal, szemben pedig egy kis lépcsőfokkal feljebb a kissé megemelt, alacsonyabb mennyezetű, bronzszínűre festett tévészoba.
Folyosó vezet előre a két VIP-vendégkabinhoz, amelyeket magas mennyezet, nagy ablakok és visszafogott színek jellemeznek. A fa, a márvány és a fém hasonló módon van megmunkálva, az eltérő anyagok zökkenőmentesen illeszkedik egymásba. A hálószobákból a kanyargós folyosó a konyhába vezet, az étkezőszalont elválasztó LED-es üveg meg is mutathatja és el is rejtheti a szakács birodalmát.
A felső fedélzetre formás, alumíniumból és rétegelt üvegből készült lépcsőn keresztül jutunk fel. Itt van a tulajdonos lakosztálya és privát terasza, valamint az eredetileg vendégkabinnak tervezett helyiség, ami most játékszoba.
Az alsó fedélzeten két, nagyjából azonos méretű, a nyugtató formák és színek filozófiáját követő vendégkabin található, amelyek a vízhez közel, fantasztikus kilátást nyújtva helyezkednek el. Itt kapott helyet a kapitányi kabin is, míg a másik hajótestben a tendergarázs, a négy legénységi kabin, valamint a mosoda. Lenyűgöző extra a hat méter magas, páratartalom- és hőmérséklet-szabályozott, beépített világítással ellátott függőleges kert jelenti, amely a fő fedélzettől a felső fedélzetig emelkedik.
A tulajdonos, akinek a Kikládok a kedvenc úti célja, leginkább olyasmit akart létrehozni, „mint egy hétcsillagos szálloda, ami nem áll egy helyben”. Nagyon úgy fest, hogy sikerült, a This Is It utazósebessége 12-13 csomó (10 csomónál 3500 tengeri mérföld a hatótávolsága), teljes tolóerő mellett pedig képes 18 csomóval haladni, de ez talán kevésbé fontos, mert a platform lényege nem a sebesség. Hanem a kényelem.
(fotók és forrás: boatinternational.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!