Fair play díjas vitorlás csapat: Gyöngy Nau 330 Sailing Team

Erhardt Péter és legénysége felborult 25-ös jollét mentett a 2022-es Félszigetkerülő vitorlás versenyen.

December 4-én ünnepélyes keretek között adta át a díjait a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) Magyar Fair Play Bizottsága. Az idén a vitorlássport egyik csapatát is díjazták, a Cselekedet kategóriában. A 25-ös túrajolle mentése korántsem volt olyan egyszerű, mint amilyennek első hallásra tűnik.

Az eset leírása a Gyöngy kormányosától, Erhard Pétertől: „A tihanyi cső után vitorláztunk a megerősödött szélben. Észrevettük, hogy előttünk az Orion nevű 25-ös T-jolle felborult egy nagyobb pöffben. A legénység a vízbe esett és a hajóba kapaszkodva várták a segítséget. Két másik körülöttünk vitorlázó hajó is megpróbált a felborult egység segítségére sietni, de az erős szélben nem tudtak megállni és megkezdeni a mentést. Mi azonnal kiálltunk a versenyből, lehúztuk a vitorlánkat és motort indítottunk. A felborult hajóhoz motoroztunk, és megkezdtük a vízbe esett versenyzők mentését.

Eközben megérkezett a rendezők motorosa, amelyik az eszközmentésben próbált segíteni. Végül a bajba jutott legénységből egy hölgyet (száraz ruhák biztosítását követően) a partra vittünk és a sok elúszó hajófelszerelést és csomagot mentettünk ki a vízből.

Így látta ezt dr. Kató Bálint, a felborult hajó kormányosa: „Próbálom detektálni, hány, versenyben lévő hajó megy el mellettünk. Bizony elmegy pár. Valaki megkérdezi: Kell segítség? A csapatunk női tagja határozottan segítséget kér, az a hajó ezt nem tudta megoldani. Megpróbálták, de hát az a fránya szél kifogott rajtuk… Gyorsan pörög az idő egy ilyen helyzetben, mennek a hajók a hajógyári öböl felé, de hát verseny van. Nem tudom, mi zajlik ilyenkor a fejekben, az aktuális futam győzelme vagy a ranglistagyőzelem, de a tapasztalatok alapján sokak fejében nem a segítségnyújtás az első, az biztos… 5-6 hajó biztosan továbbment a segítségnyújtás elmulasztásának tudatában. Pár perc után megérkezik a Gyöngy, Erhardt Péter kormányzásával…”

A folytatás, a hajó biztos kikötőbe vontatása végül a VMSZ Rupert motorosának sikerült. Az Orion csuromvizes legénységét a vízirendőrök vitték haza Siófokra. A THE védett kikötőjében éjszakázott a 25-ös, másnap a klub tagjai és a legénység sikeresen úszóképessé tették – írta a hunsail.hu.

fotók: Magyar Vitorlás Szövetség, Gyöngy Sailing Team

- ha tetszett, ajánld másoknak is!