Változatos újításokkal csábítanak a szállodahajók

A pandémia nem várt visszaesést hozott a szállodahajó-turizmus piacán. Kérdés, hogyan lehet visszafordítani ezt a folyamatot.

A szállodahajó-turizmus az elmúlt évek egyik legdinamikusabban fejlődő turisztikai terméke. 2012-ben 21 millió főnél is többen utaztak szállodahajókon, 2022-re pedig korábban 34 millió utast prognosztizáltak a szakértők. A pandémia hatására azonban a termék iránti kereslet jelentősen visszaesett, a piaci szereplők korábban nem látott kihívásokkal néztek szembe.

A szállodahajó-turizmusban jó néhány újítást vezettek be a pandémia alatt. Több figyelmet fordítanak a kikötőkre és a kikötéseknél érintett úti célokra, erősítik a felelős turista szemléletet, valamint a helyi lakosok bevonásával szorosabb partnerséget kívánnak kötni a településekkel.

Kiemelt szerephez jut az utasbiztonságot erősítő fedélzeti lehetőségek fejlesztése is. A fedélzeten PCR (polimeráz láncreakciót alkalmazó) laborokat alakítottak ki, ahol az utasok és a személyzet is elvégeztetheti a szükséges koronavírusteszteket.

Egyes szolgáltatók teljes visszafizetési garanciát vállalnak minden nyolcnapos vagy annál hosszabb útra, ha az utas nem elégedett a hajó szolgáltatásaival vagy a hajóúton elérhető programokkal. Mindezzel igyekeznek erősíteni az egyébként is prémiumélményeket és magas fokú biztonságot kereső turisták bizalmát és utazási kedvét – írta a turizmus.com.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!