Megvannak az év európai vitorlás jachtjai

Tizenkét fős zsűri (mind vezető európai vitorlás magazinok képviselői), hatnapos, minden részletre kiterjedő teszt és ünnepélyes díjkiosztó a Boot Düsseldorf első estéjén. Utóbbiban csúcsosodik ki a folyamat, amelynek győztesei egy évig fürödhetnek a dicsfényben. Lássuk a győzteseket!

Családi túrahajó (Family Cruiser)
Győztes: Oceanis 30.1

A Beneteau belépő szintű modellje modern, könnyen kezelhető, tágas és megfizethető. Lengyelországi gyártása segít alacsonyan tartani az árát, a formából jó térkínálat adódik, tőkesúlyból négyféle rendelhető hozzá. Ez, valamint az opciós lista számtalan tétele sokak számára teheti vonzóvá és jól használhatóvá.
Két hazai vonatkozású hír vele kapcsolatban: az Aqua Magazin februárban megjelenő, idei első számában részletes bemutatóval jelentkezünk róla, valamint a hajó megtekinthető lesz a Budapest Boat Show-n, február 27.–március 1. között.

A kategória többi indulója: Elan Impression 45.1, Jeanneau Sun Odyssey 410

Nagy teljesítményű túravitorlás (Performance Cruiser)
Győztes: X4°

Az X46 és X43 végletekig finomított kistestvére, azoknak való, akik rengeteget túráznak, ám néha regattákon is megméretik magukat, és olyankor nagyon komolyan veszik a versenyzést. Okosan tagolt külső és belső tereit nehéz lenne tovább tökéletesíteni.

A kategória többi indulója: Bente 39, Beneteau First Yacht 53, Italia 11.98, RM 11.80

Luxustúrahajó (Luxury Cruiser)
Győztes: Amel 60

Elődje, az Amel 50-es 2018-ban már diadalmaskodott ezen a megmérettetésen, várható volt, hogy a hasonló elvek mentén épített, bővített és modernizált verzió sincs eleve kudarcra ítélve. Középre pozicionált, védett kokpitja és merev oldalkorlátjai védőn ölelik körbe az utasokat, a vízzáró motortér pedig olyan extra, amit az igazán hozzáértők is nagyra értékelnek. Már az alapfelszereltsége lenyűgözően gazdag – ehhez mérten az ára sem alacsony.

A kategória többi indulója: Grand Soleil 42 LC, Oyster 565

Verseny-túra hajó (Racer-Cruiser)
Győztes: Dehler 30 OD

Maga az alapötlet sem volt rossz, de végül a megvalósítás során vált igazán figyelemre méltó projektté. Kis és teljes létszámú legénység egyaránt boldogul vele, a belseje inkább spártai, mint luxus, ám abszolút praktikus. Kicsi, nyílt tengeri versenyeken is bevethető vitorlás, amelyen lehet aludni. Az árbóca és a merevítő váza karbon, van benne vízballaszt, behúzható propeller, tekintélyes méretű vitorlafelületét mélyre nyúló tőkesúly balanszírozza. Magyarországi premier májusban, Budapesten.

A kategória többi indulója: ClubSwan 36, J/99, JPK 10.30, Jeanneau Sun Fast 3300

Innovációs különdíj: ClubSwan 36
Napjaink sorozatban gyártott hajói közül az egyik legvagányabb kinézetű, élmény vele a vitorlázás. Egy igazi zsebrakéta.

Többtestűek – katamaránok és trimaránok (Multihulls)
A kategória indulói: Excess 15, Lagoon 46, Neel 47

A zsűri itt nem hirdetett győztest, ami különösen annak fényében meglepő, milyen számban emelkedik az eladott túrakatamaránok száma. A Lagoon nem tudott hajót biztosítani a tesztekhez, az Excess 15 kormányrendszere rakoncátlankodott, a Neel 47-esnek pedig a kivitelezési minőségét nem érezték megfelelőnek a vitorlázó újságírók.

(fotók: gyártók)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!