Vijonara – A valóra vált álom

2019. július 30.
Címkék :

Ezt a 42 méteres csodát látva elállt a lélegzetünk, így talán nem meglepő, hogy a májusban tartott londoni gálán egyhangúlag ítélték oda a Vijonarának a Neptun-díjat.

A Vijonara különleges héját a holland Bloemsma hajógyárban készítették alumíniumból, ennek a technológiának ők az egyik specialistái a világon. Innen került a brit Pendennis céghez, amely szintén a legnagyobb nevek között szerepel a hajóépítők közt.


A tervező, Andre Hoek elárulta, hogy a szuperjacht svájci tulajdonosa a munkálatok minden részébe belefolyt, határozott elképzelése volt a leendő hajóját illetően. Ez a tervezőcsapatot egyáltalán nem zavarta, sőt – mint elmondták – jobban szeretik, ha a megrendelőnek van egy pontos képe a születendő jachtról. Az már a mérnökök és a dizájnerek dolga, hogy ezeket az álmokat valóra is váltsák.


Úgy tűnik, hogy a Vijonara esetében sikerült, legalábbis a tulajdonos szerint mindenképp. A hajó a szokásosnál nagyobb bőszeles vitorlázatot kapott, ennek ellenére kisebb személyzet tudja kezelni. De nem csupán a vitorlázat és a menettulajdonságok számítanak különlegesnek ezen a páratlan hajón. A belső tereket is úgy tervezték, hogy a társasági életre bőven legyen hely. Előrébb vitték például a kormányállást, így az már közvetlenül kapcsolódik az utastérhez, remek lehetőséget nyújtva ezzel a kormányos és a vendégek számára.


A tulajdonosi kabin a hajó hátuljában helyezkedik el, ide a dolgozószobán keresztül lehet eljutni a szalonból. A kabinból kilépve pedig a hátsó fedélzet privát részéhez érünk, ezt szintén csak a tulajdonosok számára alakították ki, csakúgy, mint az innen nyíló edzőtermet. Természetesen figyeltek az összes részletre, például minden belső teret megemeltek 10 centivel, mivel a megrendelők meglehetősen magasak.


A berendezés is egészen különleges: a bútorokat és a dekorációt a híres Hermes cég tervezte. Cser- és krémszínek uralkodnak mindenütt, matt acélelemekkel vegyítve. Ehhez a légies és feltűnően elegáns belsőhöz kőkemény technológia párosul. Nem sokat teketóriáztak a tervezők, egyszerűen mindenből a legjobbat rakták a hajóba. Ez mondjuk minden részletre igaz: a külső farészeket például 14 rétegben lakkozták le.

Mátay László

(Hajóbemutatónk teljes terjedelmében megtalálható az Aqua Magazin legújabb számában.)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!