Rosetti Superyachts – Két új álomhajó

Amint az az elmúlt időszak leghíresebb hajókiállításain Cannes-ban és Düsseldorfban is kiderült, a legnagyobb motoros jachtok piacán is komoly fellendülés tapasztalható. Arra viszont ritkán akad példa, hogy egy gyártó egyszerre két szuperjachtváltozattal is előálljon.

Mindkét új típusnak három fedélzete van, és a legfontosabb szempont a tervezésnél – az új dizájn mellett – a főfedélzet minél jobb kihasználhatósága.

Ez úgy tűnik, sikerült, Giovanni Ceccarelli tervezőként igen izgalmas hajókat álmodott meg, ami azért is érdekes, mert eddig inkább vitorlásokat alkotott. Az egyik leghíresebb az Amerika Kupán látott Mascalzone Latino volt, de a Louis Vuitton Kupán is szerepelt általa tervezett hajó.


A hidrodinamikai elvek hasonlóképp alakultak, mint a versenyvitorlásnál. Igaz, itt a hajótest főképp alumíniumból áll, a felső fedélzet pedig kompozitból készül, az optimális súly miatt. Emellett természetesen a kényelem is lényeges szempont, és ez mindenképp eltér a versenyhajók kialakításától. Ugyanakkor a tervek nem hasonlítanak az eddig ismert szuperjachtverziókra, Ceccarelli teljesen új formákat alkotott.

Mindkét jacht esetén megtaláljuk a tulajdonosi lakosztályt a felső fedélzeten, 180 fokos kilátással és privát terasszal. A 35 méteres hajó 8,25 méter széles, a főfedélzeten a tender mozgatására szolgáló daruval és egy 6,7 négyzetméteres medencével. Ha az utóbbi lefedik, akkor ott kaphat helyet egy mini-tengeralattjáró.

A hajó belsejébe sétálva egy jókora szalonra, valamint egy szintén tágas ebédlőre bukkanhatunk. Innen lehet továbbmenni a legénységi szállásokhoz. A fedélzet alatt találhatjuk a vendégek kabinjait, összesen négyet, így nyolc főt szállásolhatnak itt el a legnagyobb kényelemben. A már említett felső fedélzet a tulajdonos birodalma, a hatalmas háló és a tágas fürdőszoba mellett egy komoly gardrób is helyet kapott itt.

Az 50 méter hosszú modell közel 10 méter széles, így még több luxust bele tudtak álmodni a tervezők. Körbenézve elmondhatjuk, hogy igazán nem voltak szűkmarkúak. A főfedélzet tulajdonképpen kétszintes és összesen 170 négyzetméter. Itt egy komolyabb, 17 négyzetméteres medence csillog, a hozzá tartozó beach klubbal. A medence fűtött, így hidegebb időszakban is élvezetes lehet. A tender itt már egy külön garázsban pihenhet, a medencét lefedve pedig elparkolhat itt a saját tengeralattjáró víz alatti felfedezésekhez, de elfér néhány jetski vagy más sporteszköz is.

A szalont egy lépcső választja el az étkezőtől, amelyhez egy külön bár is kapcsolódik. De nem csak itt lehet békésen koktélokat kortyolgatni, a napozófedélzeten található jakuzzi mellett is van egy pihenőrész kanapéval és kényelemes fotelekkel.

Az ilyen luxusjachtok útja általában nem sietős, de ha kell, komoly tempóval is tudnak menni. A kisebbik változatot két darab, egyenként 1000 lóerős MAN gép hajtja, a nagyobbra pedig szintén két 1400 lóerős motor került.

Mátay László

(Hajóbemutatónk teljes terjedelmében elolvasható az Aqua Magazin legújabb számában.)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!