Saver 830 Cabin IB – A legújabb olasz családi hajó

A 8,3 méteres hajón azonos a fedélzet és a kabinok elosztása, mint elődjén, ám a belmotoros kialakításnak köszönhetően sok értékes hely szabadult fel, amelyek kiváló pihenőtereket alkotnak.

A motorosra a 240×70 cm-es fürdőplatform felől lehet feljutni. Egy kényelmes, 40 cm széles átjáró után máris a kokpitben találjuk magunkat. A hajó farában, a motortér fölött 160×110 cm-es napozóágy hívogat. A kokpit középső szegmensét uraló L alakú szófa fekvő- és ülőpozícióban is kényelmes utazást biztosít az utasok részére. Ez a hangulatos és felettébb kényelmes pihenőtér a belmotoros kialakítás legszembetűnőbb hozadéka. A 105 cm magas oldalfalaknak köszönhetően biztonságos felállni a szabadtéri nappaliban, illetve a gyerekek biztonsága felől is nyugodtak lehetünk.


A kokpit elülső, körülbelül 80 centivel megemelt egysége alkotja a kormányállást, amelyet hidraulikus kormánnyal és a napjaink elvárásainak megfelelő műszaki eszközökkel szereltek fel. A 60 cm magas szélvédőt rozsdamentes keret öleli körbe, amely az oldalt 150 cm-t meghosszabbított, hátranyúló kialakításnak köszönhetően oldalról is megfelelő védelmet biztosít.

A kapitány ülése mögött lévő dobozból egy minikonyha varázsolható elő, amelynek alapfelszereltsége gázfőzővel is bővíthető. Némiképp sportosabb út vezet a 15 cm széles közlekedőfelületen az előfedélzetre, ahol a napozáshoz ketten is kényelmesen elférnek.


A belső terekbe a kormányállás mellett lévő plexi tolóajtón át juthatunk be. A megfelelő belmagasság hosszabb tartózkodásra is alkalmassá teszi a teret, amelybe egy remekül felszerelt, kompakt konyhasziget is befért. Az orrban lévő franciaágy kényelmes pihenést biztosít, a köré opcionálisan beépíthető faliszekrények pedig a poggyász tárolását is megoldják. A hátsó hálófülkében 1-2 felnőtt vagy akár 2-3 gyermek is gond nélkül éjszakázhat. A fürdőszoba relatíve tágas és minden igényt kielégít.

A szicíliai műhely maximum 191 kW (260 lóerős), 4,5 literes Mercruiser motorral felszerelve kínálja a Saver 830-ast. Az alapjáraton 55 dB zajt csapó motor 16 csomós sebességnél alig hangosodik 76 dB-re. Az első tesztút tapasztalatai szerint a motoros végsebessége valamivel 29 csomó felett van.


Az elektromos verziót a Hírös Yacht a hajógyárral és a hollandiai Bellmarine elektromos hajómotorok magyarországi képviseletével közösen fejleszti. A hajó két Bellmarine Drive Master 10 kW motorral lett felszerelve, és a 30 mm-es egyenes kihajtású tengelyeken adja le a teljesítményt. Az áramforrást két különálló, 48 V-os, 335 Ah-s akkumulátortelepek biztosítják.

(Hajóbemutatónk teljes terjedelmében elolvasható az Aqua Magazin legújabb számában.)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!