Ilyen lesz a dunai hajós főszezon

Az elmúlt években a Covid után sok vállalkozás leépítette a csapatát, de a visszaépítés új lendületet hozott, amelyet friss arcok, fiatalos szemlélet, modern elvárások jellemeznek. Egy dolog azonban megmaradt – a hajózás klasszikus élménye.

Mi jellemzi a 21. századi igényeket?
Varga Zsolt, a Magyar Hajózási Országos Szövetség (MAHOSZ) főtitkára: A mai utasok már főleg otthonról foglalnak, és egyre tudatosabban választanak. Nem elég, hogy csak felszállunk, hajózunk, majd leszállunk. Élmény kell! Egy finom ital, egy izgalmas audio guide, egy kellemes vacsora, vagy akár élő zenés est, amely a Duna hullámain kap egy kis pluszvarázst. A turisták ideje szűkös – csak pár napjuk van arra, hogy mindent megnézzenek, élvezzenek, amit elterveztek, egy hajós vacsora remek megoldás –, így ez vacsora és városnézés egyben.

Hogyan változott a turistacsoportok összetétele?
V. Zs.: Egyre többen jönnek egyénileg. Ezek az utasok 2-3 éjszakára érkeznek, és már nem csak a hátizsákos fiatalok utaznak így. A kommunikációs csatornák is átalakultak: ma már online kell elérni a vendégeket, az online utazási irodák szerepe is megkerülhetetlen. A turisták legtöbbje látni akarja a várost a Dunáról, és ha lehet, akkor este.

Sok utazási iroda beépíti a csomagba a dunai kirándulásokat.
V. Zs.: Mert ez kihagyhatatlan, vonzó program. Érdekes, hogy bizonyos időszakokban az egyéni turisták száma meghaladja a szervezetten érkezőkét. Ők nem klasszikus csomagokat keresnek – inkább úgy viselkednek, mint egy boltban: vásárolnak egy gasztronómiai élményt, egy hajós kirándulást, egy kulturális műsort. És erre online jelentkeznek.

Melyek a legkeresettebb úti célok, programok?
V. Zs.: A slágerprogramok változatlanok: Budapest by night, nappali városnéző hajózás, és ha rendezvény, akkor az is jellemzően a folyó budapesti szakaszán történik. A Dunakanyar és a szentendrei járatok továbbra is népszerűek, ahogy a szárnyashajók is, amelyek vidékre repítenek. A menetrendnél figyelembe veszik a Duna menti települések eseményeit, hogy mindig legyen valami izgalmas program.

Sarlós Katalin, a szállodahajókkal érkező utazókra szakosodott Sváda Office ügyvezetője, Pávay Enikő, a Pfauer Tours ügyvezetője és Kondás Mónika, a Mahart Passnave marketing- és kereskedelmi igazgatója dunai hajózással kapcsolatos meglátásai ide kattintva olvashatók.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!