Átalakítja menetrendjét 2026-ra a Jadrolinija, és jön az új mobilapplikáció

A horvát hajózási cég 2026-os menetrendje alkalmazkodik a szigetek egyre növekvő lakosságszámához és az utazási igények változásához.

A helyi közösségek és a Tengerparti és Tengeri Közlekedési Ügynökség szoros együttműködése nyomán véglegesítettük a 2026-os új kompmenetrendet, amely tükrözi az utasok változó igényeit, a helyi gazdasági tevékenységekhez kapcsolódó elvárásokat és a horvát szigetek egyre élettelibb hétköznapjait – közölte a Jadrolinija. A legjelentősebb változás a Split–Supetar vonalat érinti, ahol a hagyományos értelemben vett „holtszezoni időszak” megszűnik. 2026-tól abban a relációban kizárólag fő- és mellékszezoni menetrend lesz érvényben. Ezt a lépést az utasforgalom folyamatos növekedése és az egész évben gyakori, megbízható utazás iránti növekvő igény indokolja.

Az új menetrendet a helyi érdekelt felekkel és a nemzeti szabályozó hatósággal folytatott konzultáció révén dolgozták ki, különös figyelmet fordítva a kompok indulási idejének a buszmenetrendekhez való igazítására. Ez az összehangolás zökkenőmentesebb csatlakozásokat és nagyobb rugalmasságot biztosít az utasoknak utazásaik megtervezésekor.

Ezzel a változással a Split–Supetar az ötödik horvát kompvonal lesz, amely holtszezoni menetrend nélkül üzemel.

Ugyanez a modell az alábbi négy útvonalon már működik:
Valbiska – Merag
Brestova – Porozina
Zadar (Gaženica) – Preko
Zadar (Gaženica) – Brbinj

A folyamat jól mutatja, milyen pozitív változások mennek végbe a horvátországi szigeteken, beleértve a népességnövekedést, az erősödő helyi gazdaságokat és az egész éves aktivitás bővülését. Ahogy a szigetlakó közösségek folyamatosan növekednek és fejlődnek, a megbízható és gyakori tengeri összeköttetés elengedhetetlenné vált. A Jadrolinija, Horvátország nemzeti kompüzemeltetője, pedig gondoskodni fog arról, hogy az új menetrend minden működési követelménye teljesüljön. Ez magában foglalja a megfelelő kapacitású hajók telepítését, elegendő személyzet biztosítását és a stabil szolgáltatási szint fenntartását az egész éves szállítási igények kielégítése érdekében.

Segítendő az utasok életét, megújul a Jadrolinija mobilapplikációja is: az alkalmazás modern dizájnt, egyszerűbb jegyvásárlást és kevesebb lépéssel letudható jegyvásárlást kínál. Az új funkciók közé tartozik a járműadatok mentése, a bankkártyák biztonságos tárolása és a felhasználói dokumentumok egy helyen tartása. A régi mobilalkalmazás 2025. december 22-ével leáll, a felhasználóknak azt tanácsolják, hogy időben telepítsék az újat, és távolítsák el a régi verziót a digitális szolgáltatások további használatához. Az új Jadrolinija applikáció alkalmazás elérhető az App Store-ban és a Google Playen.

(forrás: croatiaweek.com, fotók: croatiaweek.com, tsf-ferries.com)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!