Újracsiszolják a Mitsubishi gyémántjait
Miért csak mostanában hallunk új dolgokat a Mitsubishiről, és hogy alakul nagy visszatérésük az európai és a magyar piacra?
Kása Imrével, a japán márka hazai importőrének új ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.
– Mi vár egy új igazgatóra a magyar Mitsubishi élén?
– Autós emberként azt mondanám: hosszú padlógáz, utána pedig magasabb sebességfokozat. Egyébként nem számítok újnak a cégnél, már majdnem húsz éve dolgozom az Emil Frey csoportnál, ahol az elmúlt nyolc évben a Subaru Magyarország márkamenedzsere voltam. Most ügyvezető lettem, és a Subaru mellett a Mitsubishiért is én felelek.
– Az elmúlt években elég nagy volt a csend a márka körül. Egyáltalán: van még Mitsubishi?
– Nagyon is, sőt egyre inkább! De érthető a kérdés, mert sok dolog történt, ami összezavarhatta a képet. Az egész a folyamatosan szigorodó EU-s szabályzásokkal kezdődött, amelyek miatt több népszerű modell gyártása, illetve európai forgalmazása leállt. Aztán jött a 2020-as koronavírus-krízis, így végül a Mitsubishi Motors Corporation 2020. július 28-án bejelentette, hogy világszerte átalakítja a működését.
– Ez mit jelentett Európára nézve?
– Az MMC közölte, hogy befagyasztja az új modellek európai bemutatását. Ez később sok félreértést okozott.
– Tényleg kivonultak az európai piacról?
– Ezt sokan a márka teljes kivonulásaként értelmezték, pedig nem erről volt szó. Olyannyira nem, hogy már 2020 végén elindultak a pletykák az új Eclipse Cross PHEV európai megjelenéséről, ami 2021 áprilisában meg is érkezett.
– De ez az egy fecske nem igazán csinált nyarat.
– Egy fecske tényleg nem, de sok már igen – és itt jött a képbe a 2016-ben megalakult Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance együttműködés. Ez új irányt és lehetőségeket teremtett a nehezedő európai környezetben.
– Pontosan hogyan?
– 2023 tavaszán Renault–Mitsubishi kooperációként megjelent Európában a második új Mitsubishi, az új generációs ASX, most ősszel pedig már érkezik is a harmadik modell, az új Colt, amit a népszerű kis Mitsubishi, a Space Star és az új ASX közé pozicionálunk.
– Újra lesz Colt? Ennek biztosan sokan örülnek majd.
– Igen, a Colt igazi legenda volt Európában, ezért az új modelltől is nagyon sokat várunk. Főleg azért, mert nemcsak a közismert névre építünk – ez ma már kevés lenne a magyar piacon –, hanem arra is, hogy a Colt mindenből a legmodernebb megoldásokat kínálja, legyen szó akár a digitalizációról, a biztonságról, a dizájnról vagy a hajtásmódokról.
– Tehát a Coltot is elérte az elektrifikáció?
– Igen, lesz hibrid hajtású változat is. De ez a trend nemcsak a Coltot érinti, hanem a többi autónkat is, mert az elkövetkező években egy sor új modell készül majd a Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance égisze alatt, és a fókusz egyre inkább a hibrid, illetve főleg a 100 százalékban elektromos modellek irányába tolódik el.
– Tudható már, mi jön a Colt után?
– 2024 második fél évében várható a Japánban készülő új Outlander PHEV érkezése, ami a korábbi, Európában hatalmas értékesítési sikereket elérő plug-in hibrid SUV modell méltó utódja lesz. Úgyhogy a beszélgetés elejére visszautalva: eddig talán csend volt a Mitsubishi körül, de mostantól egyre több új hír várható. Szóval igen, visszatértünk.
- ha tetszett, ajánld másoknak is!