A Marinedi Szicíliában bővíti olasz kikötői hálózatát
A Marinedi Csoport a múlt heti Genovai Hajókiállításon jelentette be, hogy a szicíliai Marina Salina lett a kikötőhálózatuk tizenötödik tagja.
Az üzemeltetést 2024 áprilisától veszik át, és bár a kikötő jelenleg kissé leromlott állapotban van, a Marinedi teljesen fel fogja újítani. Renato Marconi, a cég vezérigazgatója és főrészvényese: „A Marina Salinának jelenleg 158 kikötőhelye van, az átalakítás után ez a szám 200-ra nő, 6–44 méter közötti hajók számára, akár 5 méteres merüléssel. A kikötő megvásárlására 4 millió eurót költöttünk, a következő öt évben további 5 milliót fogunk befektetni. Rövid távon az a célunk, hogy a kikötőt biztonságossá és egész évben használhatóvá tegyük. Ezzel meghosszabbítjuk a szezont, amely nemcsak a nyári időszakra koncentrál, mint eddig, hanem áprilisban kezdődik és legalább október végéig tart. Ezenkívül jelenleg nem nyújtott szolgáltatásokkal bővítjük a kínálatot, fix árakat és 24 órás recepciót biztosítunk, mindezt a Marinedi márkára jellemző hagyományos vendégszeretettel kombinálva.”
A Marinedi csoport célja többek között az új kikötő tengeri munkálatainak javasolt befejezése, a kikötőhelyek számának növelése és a hosszabb távú működési engedély megszerzése. A genovai kiállítás sajtótájékoztatóján Nino Musca ismertette a Marinedi Csoport új, ötéves, megújuló forrásokra támaszkodó autonóm energiaellátási programját. Ennek célja, hogy a Marinedi hálózat kikötői autonómabbá és fenntarthatóbbá váljanak a megújuló, tiszta és saját termelésű források kiaknázásával: „A program célja továbbá az egyéb égésből származó szennyezőanyagok mennyiségének jelentős csökkentése, amely a kikötői helyszíneken a rossz levegőminőség fő okozója. Ez növelheti az olasz kikötőrendszer versenyképességét az éghajlatváltozást okozó kibocsátások csökkentéséért zajló küzdelemben.”
Igyekeznek megőrizni a természeti örökséget és a biológiai sokféleséget, beleértve az olyan beavatkozásokat, mint a megújuló forrásokból származó energia előállítása (kis szélturbinák, termikus és fotovoltaikus energia), a kikötői épületek és közvilágítási rendszerek energiahatékonysága, az elektromos közlekedési eszközök (robogók, kerékpárok, elektromos autók) használata, a nem hatékony kikötői energia-infrastruktúrák felújítása, a villamos energia felhasználására szolgáló infrastruktúrák építése, valamint a hajók szennyezőanyag-kibocsátásának csökkentése.
Az ötéves terv a hálózat minden egyes kikötőjének energetikai felmérésével kezdődik, hogy meghatározzák a végrehajtandó beavatkozásokat. A szomszédos termelési és kereskedelmi létesítményekre, valamint a kikötői infrastruktúrára kiterjesztett energiaközösség létrehozására irányuló kutatásra kerül sor. Erre az indulást követően, az első évben 1 millió eurót költenek, ezt követi az elvégzett felülvizsgálatok során meghatározott összeg.
A nemzetközi terjeszkedés is napirenden van a Marinedinél, Marconi utalt a tizenhatodik kikötőre, amely még ebben az évben csatlakozhat a csoporthoz, amint minden engedélyt megkapnak. Ez a marina az észak-tunéziai Bizertében fekszik, 720 kikötőhelyével a legnagyobb Tunéziában „A kikötőt nem használták, mi 500 ezer euróért átvettük az infrastruktúrát, a következő három évben mintegy 3 millió eurót fektetünk be. Ezenfelül a Marinedi jelenleg 20 új projektet fontolgat, amelyek közül 10 Olaszországban, a többi pedig különböző mediterrán országokban valósulhat meg.
(forrás: ibinews.com, fotók: 101-zone.com, marinas.com, expedia.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!