Szenzáció: Kirsten Neuschäfer megnyerte a Golden Globe Race-t

A dél-afrikai Kirsten Neuschäfer lett az első nő, aki egyszemélyes földkerülő vitorlás versenyt nyert – ezzel történelmet írt.

Bár a brit Simon Curwen 234 nap és 22 óra versenyzés után elsőként teljesítette a távot, mégsem nyerhetett, ugyanis korábban kikötött a chilei Puerto Monttban, hogy megjavítsa a szélkormányrendszerét, ami átsorolta őt a Chichester osztályba.

Neuschäfer a 36 láb hosszú Minnehaha nevű Cape George vitorlással úgy nyerte meg a versenyt, hogy nem volt szüksége az időjóváírásra, amelyet Tapio Lehtinen mentéséért kapott, amikor annak a Jóreménység-foktól délre elsüllyedt a hajója. És ahhoz képest, hogy a verseny folyamán 30 000 tengeri mérföldet tettek meg, majdhogynem csak célfotó döntött az első kettő között: Abhilash Tomy (az indiai haditengerészet parancsnoka) az Atlanti-óceáni véghajrában időnként 45 mérföldön belül volt Neuschäferhez képest. Amikor a győztes célba ért, rá még körülbelül 135 mérföld hajózás várt (és jó eséllyel a második hely).

A Golden Globe Race mostani kiadása 2022. szeptember 4-én rajtolt, 16 versenyzővel, akik Neuschäfer kivételével mind férfiak voltak. A célba érkezés időpontjában a győztesen és Tomy-n kívül már csak Michael Guggenberger volt versenyben. További két induló (Simon Curwen és Jeremy Bagshaw) a Chichester osztályban versenyeztek. Ezt azok számára hirdették meg, akiket a „klasszikus” földkerülésből kizártak, de mindenképpen célba akartak érni.

Az eredeti, 1968-as Sunday Times Golden Globe Race-re emlékeztető versenyen a mai GGR megköveteli, hogy a hajók 32-36 láb hosszúak legyenek, 1988 előtt tervezettek, hosszú tőkesúllyal és a tatjukon rögzített kormánylapáttal. A versenyzőknek szextánssal kell navigálniuk papírtérképeken, és nem használhatnak elektronikus műszereket vagy automata kormányt. Neuschäfer 1988-ban vízre bocsátott Cape George cutterét a Cape George Marine Works építette a washingtoni Port Townsendben.

Neuschäfer gyerekkora óta vitorlázik, 2006 óta hivatásaként űzi: oktat és hajókat szállít. A GGR honlapján található életrajza szerint a leghosszabb önálló hajószállítása Portugáliából Dél-Afrikába vezetett, „egy mindössze szélkormánnyal >>felturbózott<<, régi és karbantartásigényes 32 lábas vascement szlúpon”. Sok szezont töltött az Antarktiszon, ahol Skip Novakkal dolgozott együtt a Pelagic Expeditions és a National Geographic filmes stábjaival. De nem csak vízi kalandokban volt része, 22 évesen egyedül kerékpározott Európától Dél-Afrikáig, több mint 9000 mérföldön át.

fotók: ft.com, lereportersablais.com, kirstenggr.com, npr.org

forrás: sailingscuttlebutt.com

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!