Bővítés, felvásárlások – a Sanlorenzo tervei a következő három évre
A Sanlorenzo stratégiai felvásárlásokra készül, és a cél nem is tűnik elérhetetlennek – főleg a 2022-es pénzügyi eredményeket látva.
A Sanlorenzo 2022-es beszámolója szerint a csoport nettó nyeresége 74,2 millió euró volt, ez 45,4 százalékos növekedés az előző évhez képest. Ez részben az új jachtok értékesítéséből származó nettó bevételnek köszönhető, amely 740,7 millió eurót tett ki (26,4 százalékos növekedés 2021-hez képest). A csoport korrigált EBITDA-ja 130,2 millió euró lett (+36,3 százalék). A hajógyár saját bevallása szerint „a pozitív eredményekhez hozzájárult a volumenek bővülése (az egyes üzletágak jachtjainak átlagos méretének növekedése) és az eladási árak emelkedése”.
A jövőre nézve Massimo Perotti elnök-vezérigazgató egy hároméves, 2023–2025-re szóló üzleti tervet ismertetett, amely új irodák megnyitását és – részben már folyamatban lévő – felvásárlásokat tartalmaz. Az első (amit 2023 első felében terveznek befejezni) a Simpson Marine felvásárlása lesz, a lépés célja, hogy megerősítse a Sanlorenzo jelenlétét az APAC-régióban.
Az üzleti terv öt fő pillérre támaszkodik: fenntarthatóság és technológia, új modellek fejlesztése, magas hozzáadott értékű szolgáltatási ajánlatok az ügyfeleknek, globális lefedettség, a gyártási kapacitás növelése és a stratégiai ellátási lánc szereplőinek felvásárlása. Az elkövetkező időszakra stabil növekedést terveznek (2023-ra két számjegyű bővüléseket várnak a fő mérőszámok tekintetében), a cég továbbra is a terjeszkedésre és a beruházásokra összpontosít.
„Törekedni fogunk a növekedésre és arra is, hogy ezt a helyes módon tegyük, jelentős erőforrásokat fektetve a fenntarthatósági céljainkba. Úttörők vagyunk a szén-dioxid-semlegesség felé vezető úton, köszönhetően részben a világ vezető energetikai és e-üzemanyag szereplőivel kötött exkluzív megállapodásoknak, amelyek forradalmasítani fogják az egész hajózási iparágat” – mondta Perotti.
Ebből a törekvésből már komoly ízelítőt kaptunk a januári boot Düsseldorfon, ahol a vállalat bemutatta háromlépcsős Road to 2030 stratégiáját. E szerint a hajógyár 2027-ben piacra dobja az első nettó zéró kibocsátású szuperjachtot, emellett 143–155 millió eurót terveznek elkülöníteni a hároméves időszak alatt a „rendkívüli tranzakciók” nélkül számított szerves növekedést támogató beruházásokra.
A Sanlorenzo „magyar” hajója: Attila.
(fotók és forrás: Boat International)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!