Megkezdődött a magyar tengeri nagyhajós bajnokság
A reggeli szélcsend után viszonylag korán megjött a misztrál, így 11 órakor közvetlenül a biogradi kishajó kikötő elöl indulhatott a tengeri bajnokság első futama. Az első szakasz után Czap Zoltánék vezetnek.
Rövid kreuz szakasz után Schatz Árpádék hajója vette elsőként az első pályajelet, utána Sopiék, majd Czap Zoltánék következtek. A hátszeles szakaszban a mezőny nagy része a pálya bal oldalát választotta, míg Czapék fokozatosan jobb oldalra, a Pasman-sziget mellé húzódtak. Később a Jakab Lászlóék és Újvári Gáborék is átmentek a Pasman-szigethez, míg a másik három hajó továbbra is a part mentén haladt. Schatzék végig őrizve előnyüket a pálya tengelye felé orientálódtak, míg Szilvássyék a part menti frissebb szélben bízva egészen kihúzódtak a Pakostan előtti szigetekig.
Az új szél gyorsan leterjedt, így Schatzék is még időben megkapták ahhoz, hogy a második pályajelet is elsőként vehessék a nyugatról érkező hajók előtt. A legreménytelenebb helyzetbe látszólag Szilvássyék kerültek, akiknek gennaker nélkül, élesen préselve kellett felkapaszkodniuk a Kamicic-szigethez. A sziget után azonban változott a helyzet. A mezőny első felében haladók kisebb szélforduló miatt fokozatosan vesztettek magasságukból, míg Szilvássyék jobb szélben, a magasságukat tartva szinte nyílegyenesen haladhattak a harmadik pályajel felé. Ezzel három hajót is sikerült megelőzniük, így a továbbra is élen haladó Schatzék mögött másodikként értek fel a Gnalic-szigethez. Az utolsó két mérföldes szakaszon a gennakerezéshez viszonylag éles szélben nagy küzdelem alakult ki a helyezésekért, de mivel minden csapat kiválóan megoldotta feladatát, a Gnalicnál kialakult sorrend már nem változott.
A második futamon a rajt után kettészakadt a mezőny, három hajó a szél északiasodásában bízva a Gangaro-sziget keleti oldalán haladt, míg a másik három a nyíltabb vízterület zavartalan szelét választotta. Előbbiek jártak jobban, de amikor a hajók újra találkoztak, a különbség nem volt jelentős. A Zizanj-szigetnél Czapék vezettek Szilvássyék előtt, de utóbbiak fokozatosan visszaestek a harmadik, majd a negyedik helyre. Sopiék jó sebességgel és helyenként nagyon élesen haladva feljöttek a második helyre, sőt a Srednji-csatorna közepén már Czapékat is utolérték. Ezt követően egészen a célig páros verseny alakult ki a két élen haladó hajó között, küdzelmükbe a többi hajónak esélye sem volt beleszólni. Hol Czapék, hol Sopiék vezettek, de a célba érve az előbbi csapat örülhetett jobban. Mögöttük Szilvássyék érkeztek be a célba, akik Jakabék egyik hibáját kihasználva időközben visszavették a harmadik helyet. Utóbbi csapat a végére kissé szétesett, így őket az utolsó métereken még a korábban egy felesleges gennakerhúzásnak köszönhetően látszólag reménytelenül lemaradó Schatzék is megelőzték – írta a tengeribajnoksag.hu.
(Képeink a tavalyi versenyen készültek.)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!