2024 utazási trendjei: T generáció, neofilok
Jövőre több új trend is megköveteli majd az utazási irodák figyelmét, amennyiben új és feltörekvő piacokat akarnak megragadni.
A turizmus ágazata jövőre teljes mértékben kilábalhat a világjárványból, ezzel párhuzamosan új demográfiai jellemzők és trendek jelennek meg a piacon, amelyek éppúgy hordozzák magukban az új lehetőségeket, mint a buktatókat.
Jövőre az utazási irodáknak a 18–24 éves korosztályt (a T-generációt) kell megcélozniuk, ugyanis ezek a fiatalok az elmúlt egy évben majdnem kétszer annyi szabadságot vettek ki, mint a többi demográfiai csoport ugyanebben az időszakban.
Szerencsére a generációt könnyű megcélozni, ugyanis a más demográfiai csoportok körében is népszerű úti célokat kedvelik. Leginkább Olaszországba, Franciaországba, az Egyesült Államokba, Spanyolországba, Németországba, Görögországba, Törökországba, Portugáliába, Írországba és Kínába szeretnének utazni – egyedül ez utóbbi ország nem szerepel a többi generáció listáján.
Egy másik trend a shoulder shoppersnek elnevezett, a nyár helyett inkább tavasszal utazó britek növekvő száma, ami már a járvány előtt is erősödő tendenciát mutatott. Az utazók 48 százaléka márciusban, áprilisban és májusban szeretne utazni, míg a nyári hónapokban csupán 46 százalékuk. Ezért fontos, hogy a vállalatoknak több évszakra is legyenek ajánlataik, illetve a tavaszi utazás tendenciája mögött leginkább az idősebb, valamint a fiatalabb demográfiai csoportok állnak. A növekvő trendre hatással lehetnek a nyári hőhullámok és erdőtüzek is.
A neofilok valami újat vagy újszerűt akarnak. Mintegy 47 százalékuk kipróbálna egy új várost/üdülőhelyet, míg 41 százalék új országba fog nyaralást foglalni a következő 12 hónapban. Az utazók olyan távoli úti célokat keresnek, mint Peru és Japán, de továbbra is számít nekik a kedvező ár.
A fenntarthatóság egyre nagyobb szerepet játszik, az ezzel kapcsolatos tevékenységek közül a legnépszerűbb volt a környezetvédelmileg és társadalmilag felelős vállalatok előnyben részesítése, illetve a repülő leváltása vonatra vagy más közlekedési eszközre. Míg a 18 és 24 év közötti utazók mintegy 18 százaléka mondta azt, hogy többet fizetne egy fenntartható szálláshelyen, addig a 65 év felettiek körében csupán 3 százalék volt ez a szám – írta a turizmus.com.
fotók: tierrasvivas.com, business.adobe.com, rolandberger.com, advertisingweek.com, wego.com
- ha tetszett, ajánld másoknak is!