Új vitorlások a piacon: túrahajók
A hajóépítő-ipar 2024-ben ismét kiemelkedő évet zárt. Igyekeztünk összeszedni az összes idei újdonságot a túravitorlások piacáról.
Wauquiez 55
A Wauquiez 1960-as években kezdett elegáns cirkálókat építeni. Az új 55-ös határozottan érdekes jacht, egyik feltűnő jellemzője a középső kokpit, ahol a kormánykereket balra pozícionálták, jól védett helyre, szilárd plexi védőburkolat alá. Másik érdekes tulajdonság az opcionális felbillenthető tőkesúly, amely leeresztett állapotban 4,2 m-es merüléssel biztosíja a stabilitást, felemelt állapotban pedig 1,6 méteressel azt, hogy közel lehessen menni a parthoz. A belső tér rendkívül tágas, a középső kokpit pedig lehetővé tette egy hatalmas hátsó tulajdonosi kabin kialakítását.
Moody 48 DS
A Moody már évek különutas politikát folytat, amikor a Judel/Vrolijk által tervezett, minőségi deckszalonos túrahajókat kínál. Legutóbb 2017-ben jöttek ki új modellel, méghozzá portfóliójuk legkisebb darabjával a 41-essel. A 48-as a Moody 45 és 54 közé illeszkedik, nagy és kényelmes belső terekkel, széles hajótesttel és két kormánylapáttal. Mindezt úgy, hogy a tágasság nem ment a teljesítmény rovására.
Hanse 590
A Hanse Yachts néhány éve a Judel/Vrolijk tervezőirodát a Berret/Racoupeau csapatra cserélte, és útjára indította a Hanse Yachts új generációját. Amellett, hogy a hajók formavilága jelentősen megváltozott, a hajók minőségének javítása is cél volt. Az 590-es az új generáció eddigi legnagyobb hajója, opcionális kemény tetős biminivel és tendergarázzsal kérhető. Hivatalos bemutatójára a Cannes Yachting Festivalon került sor.
Maxus 35
A Maxus Yachts lengyel cég, amely azzal szerzett nevet szerzett magának, hogy a Mazuri-tavakra ideális, személyautóval vontatható kis jachtokat épít. Most egy mérettel feljebb léptek, az új 35-ösükkel inkább a tengeri vitorlázás felé kacsintgatnak. A tágas és feltűnő stílusú jacht leginkább a „félig deckszalonos” jelzővel illethető, tisztességes teljesítményt és kényelmes szállást ígér rendkívül versenyképes áron.
Dufour 44
A francia Dufour rendesen belehúzott az utóbbi időben, sorra jön elő újabb és újabb modellekkel. Az Umberto Felci által tervezett 44-es a 37-est és a 41-est követi a sorban, hármuk közös jellemzője, hogy a belső térfogat növelése nem megy a menetteljesítmény rovására. A 44-es belső tere egyenesen lenyűgöző, a leendő tulajdonos három- vagy négykabinos elrendezés közül választhat.
Jeanneau Sun Odyssey 350
A Jeanneau Sun Odyssey 350 a 349-es utódja, a francia gyártó fiatal családok számára kínálja a vitorlázás élményét, afféle belépőként a hajózás világba. A modellt Marc Lombard és a Piaton Yacht design tervezte, megjelenése abszolút megfelel a korszellemnek, belseje rengeteg teret kínál (mindhárom kabinjában franciaággyal). Elődjéhez, a 349-eshez hasonlóan az új hajó is kapható felhajtható tőkesúllyal.
Elan GT6 Explorer
Alapja, az Elan GT6 stílusos és gyors darab Rob Humphreys rajzasztaláról, megjelenésére pozitívan reagált a közönség. Az Explorer kivitel variáció az alaptémára, mert a gyártók felismerte a hajóban rejlő lehetőségeket, hogy sportos tengeri hajót csináljon belőle. Ennek megfelelően megnövelték a hajó üzemanyag- és víztartályát, valamint az akkumulátorok teljesítményét. Sőt, az opciós lehetőségek között megjelent az Oceanvolt úttörő technológiájára építő teljesen elektromos változat is.
Xc47
A dán X Yachts a nagyteljesítményű jachtjai mellé pár éve már „tuningolt” túravitorlásokat is kínál, pláne, hogy a projekt kezdettől hatalmas siker. Az Xc sorozat az Xc47 bemutatásával a második generációjához érkezett. A jacht erősen húz a túrahajókhoz, koncepciója nem áll távol a deckszalonos megoldások világától. A hajótest vonalvezetése bőséges hátsó szélességet eredményez, és láthatóan komoly erőfeszítéseket tettek azért, hogy magas színvonalú és minőségű túravitorlással jelenjenek meg a piacon.
(forrás: sailingtoday.co.uk, fotók: x-yachts.com, wauquiez.com, moody-yachts.com, hanseyachts.com, northman.pl, dufour-yachts.com, jeanneau.com, elan-yachts.com)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!