Szemtelen utasok miatt szűnik meg egy hajójárat
A Norwegian Cruise Line nevű, luxus-ócenjárókat üzemeltető vállalat bejelentette, áprilistól megkezdi Kínát érintő útvonalainak leépítését. A cég a Norwegian Joy nevű, hatalmas hajójával szolgálta ki az ottani utasokat, de úgy tűnik, az éhes gyomrokkal nem bírják a versenyt.
A cég 2017 nyarán kezdte meg a szolgáltatást a kínai utasok számára, a hajó az egész térség legnagyobb polgári célú tengeri járművének számít. Elsőre meglepőnek tűnik, hogy egy egyébként sikeresen működő hajózási vállalat inkább a sokkal gyérebben lakott alaszkai partoknál lát üzleti lehetőséget, mintsem a világ legnépesebb országában. Egyes újságírók és tudósítók ugyanakkor megjegyzik, a látszólag furcsa döntés mögött komoly gazdasági racionalitás húzódik. Állításuk szerint a cég visszavonulása mögött az áll, hogy a kínai utasok rendre kieszik a hajót élelmiszer-készleteiből.
A vállalat azt közölte, a hosszú tengeri utakra a személyzet rengeteg étellel készült. Ezen a monstrumon már 60 tonna húsféleségnél, 20 tonna halnál, 11 tonna paradicsomnál, több tonna gyümölcsnél, közel 3000 liter tejnél és 50 ezer tojásnál járnak, hogy a rengeteg utasnak mindig megfelelő minőségű és mennyiségű étel jusson a vízen. Úgy tűnik, ez sem volt elég. A hírek szerint ugyanis a kínai turisták, elképesztő jeleneteket okozva az étkezőkben, tányérszámra vették magukhoz az ételt, gondolkodás nélkül mindent, amihez hozzáfértek.
A cég pedig rendre azt tapasztalta, hogy annak nagyja veszendőbe ment: egész tányér ételek kerültek a szemétbe, és számos, alig megkezdett maradék, minden egyes étkezés után. Ezek a jelenetek annak ellenére lejátszódtak, hogy a hajós cég kérte az utasokat, csak annyi ételt vegyenek magukhoz egyszerre, amennyit biztosan elfogyasztanak, és inkább álljanak többször sorba az asztaloknál. Sőt, előfordult, hogy a sáskákhoz hasonlóan viselkedő utasok egy alkalommal állítólag a hajó konyhájára is beszabadultak, és az egyik raktárból felfaltak mindent, amit csak tudtak. Ezek tükrében pedig nem csoda, ha a norvég cég úgy döntött, inkább feladja ezt a piacot.
Különösen úgy, hogy az utasok között egyre többen lettek azok, akik az öt napos/négy éjszakás kisebb útra fizettek be. Egy ilyen útért személyenként 281 dollárt kellett fizetni, teljes ellátással. A pusztítást látva azonban érthető, ha a cégnél úgy döntöttek, nem éri meg nekik a járat üzemeltetése.