Sikeres volt a Csoki kupa

A Spartacus Vitorlás Egylet immár hagyományos utánpótlásversenye az idén is sokakat vonzott: három hajóosztályban öt nemzet száznyolcvannyolc ifjú vitorlázója szállt vízre pénteken.

A 11 órára kiírt rajttal egy időben zivatarfelhők jelentek meg a horizonton, a 29er osztály rajtja után Erdélyi Béla főrendező partra küldte a mezőny többi részét. A szél megerősödött, nem vált viharossá, a zivatar elkerülte a pályát, a gyors 29erek befejezték a futamukat, de utólag is helyes volt az óvatosság, hosszú időbe telt, mire az összes kis OP-s biztonságban partot ért.

Az időjárás bőven kárpótolta a rendezőket és a résztvevőket délután. A zivatar elvonulása után leálló szél kora délután nyugat felől egyre karakteresebben kezdett fújni, lassan és folyamatosan délnyugatira fordult és megélénkült. Három futam fért a délutánba, napsütésben, kék, felhős ég alatt. Általában azok jártak jól, akik leerajt után átfordultak balcsapásra, és egy hosszú takk után már csak igazítaniuk kellett a felső bójára.

Optimistben három futam után a sparis Borda Levente vezetett, az utána következő öt versenyző mindössze néhány ponttal lemaradva lihegett a nyomában. 29er osztályban fölényesen vezetett a Kocsis Bálint–Pavlik András páros, ugyancsak a Spartacusból – ők az addigi összes futamukat megnyerték.

420-ban egy második és két első hellyel biztosan vezetett a Kereked párosa, Izsák Botond és Csébfalvi András. Annál is inkább érdemes volt kora estig versenyeznie az olasz, osztrák, litván, szlovák és magyar versenyzőkből álló mezőnynek, mert szombat hajnalra erős hidegfront betörését jósolja a meteorológia.

A szombat olyanra sikeredett, amely a résztvevőknek – 5 nemzet 188 ifjú vitorlázójának – örök emlék marad. Bejött a meteorológia jóslata, hidegfronttal erős szél csapott le a tóra. Erdélyi Béla főrendező halasztást rendelt el, majd egy óra múlva, a szél kialakulása után, vízre rendelte a mezőnyt. Előrelátóan a mólótól északnyugatra, a Csúcshegy alá tűzte ki a pályát, hogy akik havária, pl. a vitorla vagy a gaff-felhúzó szakadása miatt kiállni kényszerülnek, akár sodródva, lobogtatva is elérjék a kikötőt.

A két futam alatt néha kissé lukas északnyugati fújt, a frissülések északi irányból jöttek. Sokak szerint a pálya jobb oldala volt előnyösebb, a hegy alatt jobbcsapáson volt érdemes érkezni a felső bójához. Sok volt a borulás. Árbóctörés, anyagi kár nem történt, néhány 420-as vitorla csücske és a mannschaftok arca volt csak iszapos a partra érkezés után. A rendezőség még tervezett volna harmadik futamot is, de az időközben 30 csomósra erősödött szélben letett erről.

Vasárnapra a viharos erővel fújó északnyugati szél alábbhagyott, de még így is sikerült a verseny utolsó napján a 29er, a 420-as osztálynak és az Optimist arany csoportnak 2-2, az Optimist ezüst csoportnak egy futamot megrendezni 12–19 csomós szélben. Az északi lukassá vált, majd fokozatosan leállt. Egy darabig még parti halasztás volt érvényben, aztán látva az egyre jobban kisimuló vízfelületet, a rendezőség befejezettnek nyilvánította a versenyt.

Az Optimist osztályban volt a legkiélezettebb a küzdelem, 5 nemzet 153 versenyzője közül Bányai Attila (BYC) szerezte meg az aranyérmet. A dobogóra még két spartacusos fiatal fért fel, az ezüstérmet Szabó Roni Oszkár, a bronzot Jeney Máté szerezte meg. 29er osztályban a verseny során végig az élen álló Kocsis Bálint–Pavlik András páros (Spartacus) nyerte az aranyat, 420-as osztályban az ugyancsak végig domináló Izsák Botond–Csébfalvi András (Kereked) nyert.

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!