Sikeres kilenc hónap: a Sanlorenzo jelentősen növelte a bevételeit
A 2023. szeptember 30-án zárult kilenc hónapos időszakban a Sanlorenzo új jachtok értékesítéséből származó nettó bevétele 626 millió euró volt.
A tavalyi év azonos időszakához képest ez a szám 15,1 százalékos növekedés (az 544,1 millió euróhoz képest). A Sanlorenzo szerint az egyes üzletágak erős teljesítménye vezetett a bővüléshez, különösen a harmadik negyedévben, amely 237,6 millió eurót hozott. Az év első kilenc hónapjában az eddig is jól teljesítő Yacht divízió termelte a legtöbb bevételt, összesen 387,5 milliót. Ezen a részlegen belül a hajógyár különösen erős növekedést tapasztalt az SP termékcsaládban és tartós a kereslet az aszimmetrikus SL modell iránt is. A Superyacht divízió 171,6 millió eurós bevétellel járult hozzá a sikerhez, ami 24 százalékos növekedés a 2022-es év első kilenc hónapjához képest. Eközben a Sanlorenzo Bluegame márkája 28,3 százalékkal nőtt 2023 folyamán, amit az év elején Cannes-ban bemutatott BGM75 luxuskatamarán kezdeti eladásai erősítettek.
A csoport legjobban teljesítő piaci szegmense Európa, amely az időszak összbevételének majdnem 70 százalékát tette ki. A Közel-Keleten 2023 első kilenc hónapjában kivételes, 129,7 százalékos növekedést értek el, ami a hajógyár szerint bőven ellensúlyozta az amerikai kontinens és az APAC (ázsiai csendes-óceáni) térségben tapasztalt lassulást. A Sanlorenzo bevételeinek növekedése az EBITDA hasonló mértékű emelkedését eredményezte, amely az év első kilenc hónapjában 113,8 millió eurós értéket mutatott. A nettó nyereség 66,9 millióra emelkedett, szemben a 2022-es év első kilenc hónapjának 52,2 millió eurójával. Ami a beruházásokat illeti, az olasz hajógyár 2023 első három negyedévében mintegy 22 milliót fordított a gyártási kapacitás növelésére és új modellek fejlesztésére.
Az idén szeptemberben a Sanlorenzo rendelésállománya 1,7 milliárd euró összértéken állt, amelyet az előző kilenc hónapos időszak 604,5 millió eurónyi rendelésbevétellel táplált. Ebből 253 millió a harmadik negyedévben keletkezett, amihez hozzájárult a BGM75 és a vadonatúj SX100 modell bemutatása az idei cannes-i Yachting Fesztiválon.
„Az igazgatótanács által elfogadott kiváló eredmények újabb megerősítései a Sanlorenzo márka erejének és sajátos high-end luxus maison üzleti modelljének” – mondta Massimo Perotti vezérigazgató. „Ez a megközelítés még a kihívásokkal teli makrogazdasági és geopolitikai forgatókönyvek mellett is fenntarthatóvá teszi növekedési stratégiánkat.” A hajógyár folytatja az „Út 2030-ig” tervének megvalósítását, amelynek része egy metanolhajtású 50Steel szuperjacht átadása. A Sanlorenzonál jelenleg 35 projekt építése zajlik, ezek között van négy vadonatúj, 30,5 méteres SX100 modell – az elsőt várhatóan 2024-ben adják át.
(forrás: Boat International, fotók: Sanlorenzo)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!