Sea Cloud – Fényes múlt, ígéretes jövő
A Sea Cloud ha beszélni tudna, bizony a 20 század teljes történelmét elmodhatná nekünk a saját szemszögéből: bontakozó gazdaság, luxus, diplomácia, háború, hanyatlás és egy új kor. Az ő története 1930-ben indult.
Egy gazdag Wall Street-i üzletember, E. F. Hutton feleségének, Majorie Merriweather Post-nak építtette a hajót. Eredetileg a Hussar nevet viselte a kor luxusigényei szerint épült, hatkabinos, fekete testű jacht.
A hajó az év 12 hónapjából 9 hónapot legalább úton volt. Csodálatos uticélokat – Galapagos-szigetek, Havaii – látogattak meg, a kalandoknak azonban a pár zátonyra futott házassága véget vetett.
Mivel Majorie mindene volt ez a hajó, végül a válás után is megtarthatta, így lehetett az, hogy az I. világháborút lezáró Versailles-i béketárgyalások után a hajó is a diplomácia és politika egyik impozáns színere lett. Majorie új férje, Joseph E. Davies ugyanis gazdasági és politikai tanácsadóként dolgozott Willson elnöksége alatt, később pedig moszkvai nagykövetként tevékenykedet.
A II. világháború azonban a Sea Cloud-ot sem kímélte. Mivel Davies jó bartája volt Franklin Roosevelt, így első körben megúszta a katonai szolgálatot a szebb időket is megélt hajó, azonban 1942-ben testét szürkére festették és fennséges fedélzetét fegyverek és lőszerek lepték el. Nem volt többé a lenyűgöző luxusjacht.
A háború után mégis szerencsésnek mondhatta magát, hiszen azon kevesek közé tartozott, amely magánkézben maradt. Így 1949-ben, négy évig tartó rekonstrukciós munkálatok után újra a régi fényében tündökölt. Azonban Majorie – pénzügyi okokból – nem tudta már fenntartani a hajót, így hosszas vívódás után úgy döntött, eladja. Így került 1955-ben Rafael Leonidas Trujillo Montinas-hoz, a Dominikai Köztársaság hírhedt vezetőjéhez a jacht, amelyet azonnal Angelita-ra keresztlet. 1961-ben, Trujillo meggyilkolását követően cserélt gazdát. Természetesen újra átnevezték, ráadásul közel 8 éves pihenőre ítélték Colón kikötőjében.
Állapota folyamatosan romlott, ennek ellnére továbbra is az érdeklődés központjában maradt. Hartmut Paschburg látta meg benne, hogy némi befektetéssel akár régi fényében is pompázhat. Végül egy hosszadalmas, kétlépcsőben zajló rekonstrukciót követően 1979-ben tért vissza a csodálatos díva.
2011-ben technikai felújításokat végeztek rajta, bútorzatát lecserélték, így a mai kényelmi igényeket is maximálisan kiszolgálja.
Technikai adatok:
Hossz: 109,5 m
Szélesség: 14,94 m
Merülés: 5,13 m
Árboc hossza: 54,2 m
Teljes vitorlafelület: 3000 m2
Vitorlák száma 30
Motorteljesítmény: 3000 Le
Maximális sebesség: 10 csomó
Szállítható utasok száma: 64 fő
Forrás: http://www.seacloud.com
- ha tetszett, ajánld másoknak is!