Rosetti Superyachts – Álomhajók Olaszországból
A legnagyobb motoros jachtok piacán is komoly fellendülés tapasztalható. Arra viszont ritkán akad példa, hogy egy gyártó egyszerre két szuperjachtváltozattal is előálljon.
A Rosetti ezzel alaposan meglepte a közönséget és a piaci szereplőket. Mindkét új típusnak három fedélzete van, és a legfontosabb szempont a tervezésnél – az új dizájn mellett – a főfedélzet minél jobb kihasználhatósága.
A hidrodinamikai elvek hasonlóképp alakultak, mint a versenyvitorlásnál. Igaz, itt a hajótest főképp alumíniumból áll, a felső fedélzet pedig kompozitból készül, az optimális súly miatt. Emellett természetesen a kényelem is lényeges szempont, és ez mindenképp eltér a versenyhajók kialakításától.
Mindkét jacht esetén megtaláljuk a tulajdonosi lakosztályt a felső fedélzeten, 180 fokos kilátással és privát terasszal. A 35 méteres hajó 8,25 méter széles, a főfedélzeten a tender mozgatására szolgáló daruval és egy 6,7 négyzetméteres medencével. Ha az utóbbi lefedik, akkor ott kaphat helyet egy mini-tengeralattjáró.
A hajó belsejébe sétálva egy jókora szalonra, valamint egy szintén tágas ebédlőre bukkanhatunk. Innen lehet továbbmenni a legénységi szállásokhoz. A fedélzet alatt találhatjuk a vendégek kabinjait, összesen négyet, így nyolc főt szállásolhatnak itt el a legnagyobb kényelemben. A már említett felső fedélzet a tulajdonos birodalma, a hatalmas háló és a tágas fürdőszoba mellett egy komoly gardrób is helyet kapott itt.
Az 50 méter hosszú modell közel 10 méter széles, így még több luxust bele tudtak álmodni a tervezők. Körbenézve elmondhatjuk, hogy igazán nem voltak szűkmarkúak. A főfedélzet tulajdonképpen kétszintes és összesen 170 négyzetméter. Itt egy komolyabb, 17 négyzetméteres medence csillog, a hozzá tartozó beach klubbal. A medence fűtött, így hidegebb időszakban is élvezetes lehet. A tender itt már egy külön garázsban pihenhet, a medencét lefedve pedig elparkolhat itt a saját tengeralattjáró víz alatti felfedezésekhez, de elfér néhány jetski vagy más sporteszköz is.
Az ilyen luxusjachtok útja általában nem sietős, de ha kell, komoly tempóval is tudnak menni. A kisebbik változatot két darab, egyenként 1000 lóerős MAN gép hajtja, a nagyobbra pedig szintén két 1400 lóerős motor került.
Mátay László
(Hajóbemutatónk teljes egészében elolvasható az Aqua Magazin legújabb számában)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!