Nem áll jól a szénájuk – 11th Hour Racing

Az 11th Hour Racing határozott célja, hogy megnyerje a 2022–23-as The Ocean Race-t. Egyelőre nem nekik áll a zászló, most épp a Transat Jacques Vabre versenyen járt pórul mindkét hajójuk.

Júniusban több ütést kapott a hajójuk, tönkrement egy foiljuk a The Ocean Race Europe során, szeptemberben a Défi Azimut regattát kellett feladniuk a kormányrendszer meghibásodása miatt. Most pedig a Transat Jacques Vabre-n (kétszemélyes verseny Le Havre-ból Martinique-ra) előbb a régi hajó árbóca dőlt ki, majd az új gép tőkesúlya sérült meg.

Charlie Enright, csapatvezető (és versenyző) elmondta: „A rajt óta rengeteg probléma merült fel, de ez velejárója egy új hajónak, pláne ilyen eseménydús regattán. Ám az összes eddigi gondunk eltörpül a mostani a mellett, amibe szombaton szaladtunk bele. Bő szélben siklattunk, J2 orrvitorlával és teljes grósszal, néha 28 csomós tempót elérve, aztán a hajó egyszer csak durván megtorpant, és onnantól nem lehetett gyors menetre bírni. Úgy voltunk vele, hogy biztos felakadt valami a tőkesúlyra, ezért bevetettük az összes szokásos módszert, hogy leszedjük, de semmi nem segített. Megvizsgáltam endoszkóppal is, egy kötelet véltem látni, ezért a tőkesúllyal ledöntöttük lee-be a hajót, és kimásztunk megvizsgálnia helyzetet. Kiderült, hogy az nem kötél, hanem egy beszívócső, aminek a kíl hátsó élében van a helye – csakhogy az nem volt sehol. Onnantól erősen visszavettünk a tempóból, hogy minél kisebb legyen a vibráció, Fernando de Noronhát (pályajelként szolgáló szigetcsoport – a szerk.) is csökkentett vitorlafelülettel értük el. A hajó teljesítményének maximum 70 százalékát tudjuk kihasználni, mert hiányzik a tőkesúly laterál felületének harmada. A legijesztőbb az egészben, hogy ez vajon mióta lehetett így, mert efféle dolgok nem történnek egyik pillanatról a másikra. Mindezek miatt jelentősen megnőtt a várható menetidőnk a célig, de feltett szándékunk befutni. Pascal (Bidégorry – a szerk.) és én vérmes versenyzőkből átmentünk óvatos duhajokba, akiknek elsődleges célja nem a győzelem, hanem a hajó megóvása. Ilyen szellemben folytatjuk, ennek az is a következménye, hogy más szemmel nézünk az Atlanti-óceán ezen részére.”

Cikkünk véglegesítésének idején a páros hetedik volt az IMOCA 60 kategóriában, 1761 mérföldre a céltól.

(forrás: Scuttlebutt, fotó: 11th Hour Racing)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!