Megvannak az év európai vitorlás jachtjai
Tizenkét fős zsűri (mind vezető európai vitorlás magazinok képviselői), hatnapos, minden részletre kiterjedő teszt és ünnepélyes díjkiosztó a Boot Düsseldorf első estéjén. Utóbbiban csúcsosodik ki a folyamat, amelynek győztesei egy évig fürödhetnek a dicsfényben. Lássuk a győzteseket!
Családi túrahajó (Family Cruiser)
Győztes: Oceanis 30.1
A Beneteau belépő szintű modellje modern, könnyen kezelhető, tágas és megfizethető. Lengyelországi gyártása segít alacsonyan tartani az árát, a formából jó térkínálat adódik, tőkesúlyból négyféle rendelhető hozzá. Ez, valamint az opciós lista számtalan tétele sokak számára teheti vonzóvá és jól használhatóvá.
Két hazai vonatkozású hír vele kapcsolatban: az Aqua Magazin februárban megjelenő, idei első számában részletes bemutatóval jelentkezünk róla, valamint a hajó megtekinthető lesz a Budapest Boat Show-n, február 27.–március 1. között.
A kategória többi indulója: Elan Impression 45.1, Jeanneau Sun Odyssey 410
Nagy teljesítményű túravitorlás (Performance Cruiser)
Győztes: X4°
Az X46 és X43 végletekig finomított kistestvére, azoknak való, akik rengeteget túráznak, ám néha regattákon is megméretik magukat, és olyankor nagyon komolyan veszik a versenyzést. Okosan tagolt külső és belső tereit nehéz lenne tovább tökéletesíteni.
A kategória többi indulója: Bente 39, Beneteau First Yacht 53, Italia 11.98, RM 11.80
Luxustúrahajó (Luxury Cruiser)
Győztes: Amel 60
Elődje, az Amel 50-es 2018-ban már diadalmaskodott ezen a megmérettetésen, várható volt, hogy a hasonló elvek mentén épített, bővített és modernizált verzió sincs eleve kudarcra ítélve. Középre pozicionált, védett kokpitja és merev oldalkorlátjai védőn ölelik körbe az utasokat, a vízzáró motortér pedig olyan extra, amit az igazán hozzáértők is nagyra értékelnek. Már az alapfelszereltsége lenyűgözően gazdag – ehhez mérten az ára sem alacsony.
A kategória többi indulója: Grand Soleil 42 LC, Oyster 565
Verseny-túra hajó (Racer-Cruiser)
Győztes: Dehler 30 OD
Maga az alapötlet sem volt rossz, de végül a megvalósítás során vált igazán figyelemre méltó projektté. Kis és teljes létszámú legénység egyaránt boldogul vele, a belseje inkább spártai, mint luxus, ám abszolút praktikus. Kicsi, nyílt tengeri versenyeken is bevethető vitorlás, amelyen lehet aludni. Az árbóca és a merevítő váza karbon, van benne vízballaszt, behúzható propeller, tekintélyes méretű vitorlafelületét mélyre nyúló tőkesúly balanszírozza. Magyarországi premier májusban, Budapesten.
A kategória többi indulója: ClubSwan 36, J/99, JPK 10.30, Jeanneau Sun Fast 3300
Innovációs különdíj: ClubSwan 36
Napjaink sorozatban gyártott hajói közül az egyik legvagányabb kinézetű, élmény vele a vitorlázás. Egy igazi zsebrakéta.
Többtestűek – katamaránok és trimaránok (Multihulls)
A kategória indulói: Excess 15, Lagoon 46, Neel 47
A zsűri itt nem hirdetett győztest, ami különösen annak fényében meglepő, milyen számban emelkedik az eladott túrakatamaránok száma. A Lagoon nem tudott hajót biztosítani a tesztekhez, az Excess 15 kormányrendszere rakoncátlankodott, a Neel 47-esnek pedig a kivitelezési minőségét nem érezték megfelelőnek a vitorlázó újságírók.
(fotók: gyártók)
- ha tetszett, ajánld másoknak is!