Kalandfotósok látványos képei a tengeren – első rész

2023. január 10.
Címkék :

Talán semmilyen hajós kaland nem lehet teljes egy ütős fénykép nélkül. Fotósok mesélnek arról, mi kell ahhoz, hogy rögzítsék az igazán jó képeket.

Shelton Du Preez (32)
Fényképezőgép Sony A1, 28-70 mm-es Sony objektívvel, WACP nagy látószögű átalakító porttal és Nauticam házzal.

Hogyan kezdtél el kalandfotózni?
Az egyedi élmények keresése mindig is az életem része volt, így amikor 2017-ben fényképezőgépet vettem a kezembe, hamar ilyen helyzetekben találtam magam. Három évig dolgoztam egy olyan jachton, amelyik az Északi-sark környékét járta. Minden adandó alkalommal előkaptam a fényképezőgépet, hogy megpróbáljam dokumentálni azt a hihetetlen környezetet, amit megtapasztaltunk.

Melyik volt a legmeredekebb pillanatod?
Biztos vagyok benne, hogy sokszor kerültem közel veszélyhez anélkül, hogy tudtam volna róla, de az egyik, ami a legjobban megragadott, az volt, amikor a nővéremmel, Angellel a namíbiai csontvázparton voltunk. Azon a hideg téli reggelen már napfelkelte előtt elindultunk, hogy a közeli homokdűnék között fotózzunk. Nem volt térerő vagy a civilizáció bármilyen jele, azt hittük, teljesen egyedül vagyunk. Nem sokkal napfelkelte után észrevettünk egy nagy alakot magunk mögött a dűnék tetején – egyenesen ránk bámult. Intettünk neki, de nem viszonozta. Újra integettünk, még mindig semmi, viszont egy másik alak is csatlakozott hozzá. Kissé aggódva felküldtük a drónt, hogy közelebbről is megnézzük őket. Két kifejlett barna hiéna vadászott ránk, akik köztünk és az autónk között helyezkedtek el. Gyalogosan, fegyverek és önvédelemre alkalmas eszközök nélkül azonnal túlélő üzemmódba kapcsoltunk és megpróbáltuk kijátszani őket. Azonnal szétváltak, majd teljes sebességgel rohanni kezdtek felénk. Megpróbáltuk a lehető legnagyobb távolságot tartani tőlük, az egyik dűne tetejéről a másikra futottunk, a drónnal távol tartva őket. Harminc perc után végül épségben visszaértünk az autóhoz.

A történet a felvétel mögött

Ez a felvétel a SeaLegacy 1-essel, a Paul Nicklen és Cristina Mittermeier által alapított SeaLegacy óceánvédelmi szervezet zászlóshajójával készült. Hat hónapig dolgoztam a fedélzeten, és segítettem dokumentálni a Bahamákon tett természetvédelmi erőfeszítéseiket. Néhány napot azzal töltöttünk, hogy palackorrú és atlanti pettyes delfinek után kutattunk Bimini szigeténél, és késő délután rábukkantunk egy a gyönyörű delfincsapatra. A palackorrú delfinek köztudottan félénkek, ezért arra számítottunk, hogy gyorsan elúsznak, de nagyon jól érezték magukat velünk, megengedték, hogy közel kerüljünk hozzájuk. A vadon élő állatok fotózása türelem, ügyesség és persze egy kis szerencse kérdése. Ha a felszerelés készen áll, már csak az a kérdés, hogy megfelelően pozicionáljuk magunkat a kívánt képkockához, és megvárjuk, amíg az állatok megmutatják magukat.

Szerinted mi az, amit az emberek alábecsülnek a kalandfotózásban?
Hogy mekkora erőfeszítést igényel. A közösségi médiában rendszerint csak a végterméket látjuk, nem pedig azt a számtalan órát vagy évet, ami a csodálatos képek elkészítéséhez szükséges. A felszerelés beszerzése és kiismerése, a helyszínekre való eljutás, a tudás, a tapasztalat, a türelem, az időjárás, a fizikai képességek – csak néhány olyan tényező, amellyel a legtöbb ember valószínűleg nem számol.

(forrás: boatinternational.com, fotók: burgessyachts.com, acrew.com, boatinternational.com, luxuryyachtfilms.com)

   - ha tetszett, ajánld másoknak is!